Jump to content

Swift Scirrocco II, presisjonsproblemer i 6,5?


Slitern

Recommended Posts

bruker den kula til min 202 jagdmatch(6,5-55) går aldeles supert, faktisk :D trenings-skudda mine, er ladet med 40grn N140 bak 108 scenar, og med 46grn N19 bak 130 schirocco2-går dem kliss likt på 100mtr:) samler omtrent like godt også:) snakker jo ned mot lappen :D

Link to comment
Share on other sites

forbauser meg ikke at du sliter med N19 i sauer 200

Det forbauser iallefall meg, og trolig mesteparten av DFS.. N19 og 130 eller 140grs kule pleier å gi topp presisjon i Sauer 200STR. I min gir det etthulls samlinger på 100m og rundt 20-25mm på 200m.

Både 130gr Scirocco 2 og 130gr Norma GT gir utmerket presisjon med N19 i min S&L 6.5-284 (Sauerpipe) også.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Etter min erfaring kan Sciroccokula være litt vrang å få til. Den har relativt tykk mantel i ræva samt markert boat-tail og blir dermed veldig lang for kulevekta. Jeg sleit sjøl litt med å få .224"-utgaven til å gå.

 

Det kan være så enkelt som at dere ikke har funnet riktig krutt, eller at børsene deres ikke liker kula.

Link to comment
Share on other sites

Sitter for tiden på jobb, så har ikke data med meg!

Men etter Hukommelsen var det 46 eller 47GN med N160. Våger ikke si sikkert. det tester du på eget ansvar

 

Presisjonen og Balistikk var upåklaglig, men har fått tips senere, at denne kula i slik fart. Ekspanderer til dels voldsomt, så kansje ikke dumt å bakke av litt krutt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...