Jump to content

Beretta v.s. SKB


Zetor

Recommended Posts

Jeg har tenkt å anskaffe meg hagle i 12/76. Jeg har til nå vurdert Beretta 686 Silver Pigeon v.s. SKB 505 S. Disse to er det jeg anser som mest aktuelt i min prisklasse, +/- 15000,- Har noen synspunkter på disse to haglene og eventuelt førstehåndserfaring, gode som dårlige? Har noen andre forslag i denne prisklassen?

Link to comment
Share on other sites

Gode hagler begge to. Går mest på smak og behag; hvem du synes er finest,

og hvem som gir deg best "feeling" når du holder de. Ellers er vel SKB`en et

par lapper billigere, er den ikke? Du kan også se på Rizzini som selges av

Landrø. Pene og gode hagler det også. Lykke til med valget!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har SKB og er godt fornøyd. Kjøpte den for jeg hadde ikke lyst på noe som alle andre har, nemlig beretta :wink: Men nå har jo flere og flere SKB også så :| Tror ikke du gjør noe dumt uansett hvilket du velger, men ta det som DU liker og som du føler du kan bli kompis med :wink:

Link to comment
Share on other sites

joda gode valg dette.skb var borte fra det norske markedet i noen år,men tror de kommer sterkt nå.men snakker vi slitestyrke så er nok 686 lurest å satse på.tipper du får mindre problemer med den,og den tåler nok noen flere tusen skudd enn skben.har en 686 sporting som jeg har hatt i 14år nå,velbrukt,men aldrig no tull :!::D vil du ha no mer uvanlig,kan du jo kikke på browning ell winchester.

Link to comment
Share on other sites

Har en SKB 605 som ble kjøpt for tre år siden, og må bare si meg veldig fornøyd med den. Noen syns vel at SKB'ene er litt tunge, men det passer i alle fall meg bra. Jeg er vel ikke av de som skyter mest, men det går vel 1000-1500 skudd gjennom børsa i året, og jeg har i alle fall ikke opplevd noen problemer så langt.

 

Tror nok uansett at du er på rimelig trygg is enten du velger SKB eller Beretta. Som flere har vært inne på, vil jeg anbefale deg å gå for det som du sjøl har best følelse for. Ta noen turer i butikken, se og kjenn på våpnene, og la ryggmargen styre det valget der.

 

mvh tetrao

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...