Jump to content

Verktøy til nettskjæring i tre og metall


Wadcutter

Recommended Posts

Ja, mener selvfølgelig nettskjæring i tre og seratering i metall.

 

Jeg har en 1911 film fra Wilson Combat hvor de følger produksjonen av en pistol. Her files serateringen for hånd. Det krever selvfølgelig trening, men skal ikke bli verdensmester i morgen.

 

Eksempel på fil:

 

187003.jpg

Link to comment
Share on other sites

Etter min erfaring er det god kvalitet på nettskjæringsverktøy enten det kommer fra Gunline, Dem-Bart eller W.E. Brownell. Det blir til syvende og sist din egen preferanse hva du liker å bruke. Det, i hvert fall i mitt tilfelle betyr at du må prøve litt av hvert for å finne det ut. Personlig liker jeg håndtakene fra W.E. Brownell best da du kan justere vinkelen på kutteren, noe som er en god hjelp.

Ellers, når det gjelder å starte med nettskjæring i tre vil jeg sterkt anbefale å kjøpe boken "Checkering & Carving of Gunstocks" av Monte Kennedy. Den får du blandt annet fra Brownells.

 

Nettskjæring i metall og på pistolrammer er vel stort sett på front og backstrapper. Mønsteret er 90 grader på hverandre og forholdsvis enkelt å utføre bare du starter rett. Filene er av god kvalitet, men selvfølgelig ikke uslitelige.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...