Jump to content

Sig Sauer p226 xfive allround


Martin_O

Recommended Posts

Hei

 

tenker kjøpe en X-five allround neste måned da den passer meget godt i hånden min da jeg prøvde holde den.

 

Men er det en manuel sikring på denne? kan ikke si jeg la merke til den i farta? Ser det er på competition versjonen av den ihvertfall som er mye dyrere og kun SA:) Men kan ikke se det på allrounden om ikke hammerdrop fungerer som sikring på en måte?

 

Vet de fleste gode grunner for å kjøpe pluss eventuellt minus på høy kjernelinje har jeg hørt, men er det noen andre grunner noen kan tenke seg for å ikke kjøpe den? Ikke pris og tenker bruke til rekreasjon, praktisk og vanlig baneskyting i utgangspunktet.

 

Forøvrig om noen har en brukt så send gjerne en pm med bilde, pris etc:)

Link to comment
Share on other sites

Nei det er ikke noe manuel sikkring på pistolen. Jeg har samme pistol og liker denne veldig godt, har aldri hatt noe problemer med denne men til felt skytting har jeg kjøpt Pardinien. Jeg mener Sig-en er helt topp for praktisk i production division og er god for felt men ikke den beste.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nå har ikke jeg en X-five allround, men en X-six, og en av tingene som ”forståsegpåere” trakk frem som en negativ side ved den var den angivelige høye kjernelinjen.

 

Nå har jeg snart skutt ferdig min første sesong som feltskytter, blitt skikkelig go’venn med Sig’n, og sist ikke minst fått testet mange forskjellige våpen, noen med super lav kjernelinje og andre med helt ”håpløs” høy kjernelinje. Og hvis det er en ting jeg har lært i løpet av sesongen så er det at når det gjelder diverse våpen, så er det ikke en egenskap som utgjør våpenets anvendelighet, men den samlede helheten.

 

Så når folk bruker ord som høy kjernelinje til meg så trekker jeg på smilebåndet og ler litt i mitt stille sin. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dersom du har forbunds tilknytning til både NFPS og NSF, hadde jeg kjøpt Pardinien først. Den kan så vidt jeg vet, ikke brukes til production i NFPS og du har derfor reel argumentasjons grunn for og kunne kjøpe deg en annen 9 mm, f.eks. SIG´en til det, når du har lyst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...