Jump to content

Skytesimulator, hva finnes?


Recommended Posts

Jeg lurer på å skaffe meg en simulator for trening hjemme da jeg har lite tid til å dra på banen så ofte som jeg ønsker. Har sett på nettsiden til Stenvåg at han fører 2 modeller, disse er Scatt og Rika. Har sendt han en e-post med noen spørsmål om disse. Er det noen som vet om andre modeller? Jeg kommer til å skulle trene mest for jaktfelt, men ønsker også muligheten til å trene med pistol. Noen som har noen erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

KME (Kongsberg), Noptel og "SAM Trainer" er 3 andre modeller. Vet ikke noe om fordeler og ulemper med de forskjellige. Handlet selv Scatt og har vært fornøyd med den det lille jeg har brukt den (NSF og DFS rifle). Burde absolutt vært mer i bruk her, men tviler på at det er den spesifikke modellen sin feil... :|

Link to comment
Share on other sites

jeg har den fra Rika og den fungerer veldig bra. Bruker den av og til. Reagerer på klikket fra avtrekkern, så skal du bruke på luftgevær så må du ha en "tørrtreningsfunksjon" altså at du kan spenne avtrekkern. På rifle så er det nok med ei klikkpatron.

 

Har en eldre versjon og de nye har flere funksjoner, så hvis du har pengene til overs så kan jeg anbefale denne, men den er såpass dyr at jeg nok ikke ville kjøpt noe sånt som privatperson.

Link to comment
Share on other sites

Stenvaag anbefaler den fra Scatt pga den er enklest å bruke i følge han. Denne koster 9500,-, noe som er mye penger, men om en tenker på hvor mye nytte en kan ha av den med tanke på tilbakemelding om feil en gjør, hvordan rifla beveger seg før og etter skuddet mm, så er det kanskje ikke så ille. (Tør ikke tenke på avansen hans, den er antakeligvis stor...)

 

Det går jammen noen kroner i skudd og kjøring til/fra bane også..... Dette frister mer og mer..... :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...