Jump to content

Sellier & Bellot helmantel i tikka t3 (6,5x55)


Blackfire

Recommended Posts

er ikke så lett å få både i pose og sekk her ! men

Lapua får man vel fra ca 5,50 pr skudd

norma jaktmatch mener jeg å huske at winge våpen selger for ca 6 ?

 

noe særlig lavere enn dette kommer du vel ikke for god og stabil ammo tror jeg ?

Link to comment
Share on other sites

tja, etter å ha prøvd billigkuler fra partizan, S&B, PMC, og sikkert flere, så har jeg innsett at når det gjelder ammo er det litt å hente på å kjøpe noe fra en anerkjent produsent som feks lapua, sierra, norma osv.

Regner med det samme gjelder for ferdigammo.

Konklusjon: man får som oftest det man betaler for ;)

 

Jeg anbefaler lapua, norma eller raufoss ferdigammo i 6,5.

Link to comment
Share on other sites

var på banen idag og tok mange 3-skudds serier med S&B helmantel. ikke samling i det heletatt! er det noen her med tikka som kan anbefale billig helmantel med yppelig samling?

 

Hva betyr ikke samling i det hele tatt.

 

Jeg anser meg selv for å være ganske oppegående på rifleskytingsdelen og har sjelden våpen som skyter dåprligere enn 20mm med denne ammoen i 6,5x55 og 308. Grunnet litt lite tid er det lett å gå inn i hylla og hete ammo når en skal en snartur på skytebanen.

 

Hylsene har også blitt ladet om igjen etterpå. I 6,5x55 har de trangere halser slik at jeg må ned på en .288 bøssing i Redding settet for å få skikkelig kulehold mot .292/293 med Lapua og Norma. Vektmessig er de omtrent like. Merkelig nok skyter ammoen ladd på disse dritt hylsene like godt som annet ladd med samme kulene og kruttet.

 

Ofte kan jo trua flytte fjell. Men misforstå meg ikke, tror ikke dette gjelder deg :-)

 

Skal du har bra fabrikkammo i 6,5x55 er skytterlagene en god plass å gå. Lapua Scenar i 7 og 9g, Norma DL Bane og Raufoss Sierra er alle meget bra produkter. Jeg rangerer dem i rekkefølgen skrevet. Skal du lade selv etterpå er ikke Norma mitt førstevalg, da de etter min erfaring vareierer alt for mye i hardhet og rilledimensjoner. Sakl du lade opp hylsene dine igjen kjøp en av de andre

Link to comment
Share on other sites

Tikkan min går like bra med S&B, Norma jaktmatch og rekrutt. Driver ikke med benkskyting da. Vanlig jaktskyting. Klarer ikke å se forskjell i presisjon på disse 3 ihvertfall.

Eneste gangen jeg ikke klarte å samle skudda, var når jeg prøvde å skyte i benk, men det er vel fordi jeg ikke kan å skyte i benk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...