Jump to content

Valg av ringer og MOA-skinne (Remington 700)


Danish

Recommended Posts

Har vært en ivrig skytter i ganske mange år, og har nå kommet frem til at det er langvåpen jeg vil satse mest på. Fikk en Remington slengt etter meg på salg; bestemt nok en SPS Tactical. Og best av alt; er at jeg allerede har kikkert - og med store sansynligheter har nok gryn til å dra på ferie i år.

 

Vell.

 

Det jeg trenger, er vell en 20-30 MOA-skinne. Pleier å konsentrere meg om avstander på 400-800 meter; og håper i den anledning at noen har gjort et klokt valg tidligere, så jeg slipper å kjøpe katta i sekken.

 

Har leupold-baser på rifla nå; men jeg er usikker på om de vil passe over på f.eks Ken Farrel-skinnene. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

 

Legger gjerne ned 2000 kroner i baser og ringer - for det siste jeg vil - er å ha en flaskehals der.

 

Har forresten en Nikon Monarch 8-32x50 med 1" rør på.

 

 

Tar imot alt hva dere har av tips.

Link to comment
Share on other sites

Hei, har selv en Remington sps tac. Jeg har en Leupold Mark 4, 20 moa skinne. Den bygger ca 14 mm i bakkant, og passer meget godt på kassa. Jeg bruker Leupold qrw 30mm ringer, høye, på en vx3 4,5-14 X 50. Det er ca 10mm klaring mellom obektivenden og løpet, så det er litt å gå på der. Men det er ikke mye plass mellom hånda og okularet ved lading, så jeg kan ikke ha den lavere.

Det er sikkert veldig mye å velge i, dette funker for meg :)

 

Lykke til

Slugpumper

Bleieskiftarbeider

Link to comment
Share on other sites

Har også en Rem 700 SPS Tactical i .308.

 

På denne har jeg en Nightforce 20 MOA skinne og Badger ringer. Basen får du på eBay til rundt 130 dollar. Ringene er solide som få, og du må antakelig kjøre over de med en dampveivals for å ødelegge de.

 

-T

Link to comment
Share on other sites

Har sjekket noen omtaler av de ulike produsentene dere har listet opp ovenfor; og det er en av dem som virkelig har et godt rykte. http://www.longrangesupply.com/index.php?main_page=product_info&products_id=205

 

Fant også ut hvilke montasjer jeg har

http://www.longrangesupply.com/index.php?main_page=product_info&cPath=5_114_162&products_id=684

 

 

Noen som har flere innspill?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...