Jump to content

Treningsmuligheter praktisk rifle Osloområdet


slemmo

Recommended Posts

Hei

 

Leste først "skyer ned hvem som helst" :shock:

 

Du har flere muligheter. Klubben du er medlem i har en ganske aktiv gruppe som trener pr. rifle i klubb regi.

Dette er ikke de samme som du normalt finner på pistolbanene. Men det er bare å møte.

 

Innil i forifjor så hadde vi hatt 50 m banen i Gardeleiern, en gang i måneden hele året. Vi hadde denne ordningen i ca 20 år.

Litt vanskelige personer i der nå, men vi har ikke gitt opp å få den igjen.

 

I mellomtiden holder vi på på Sessvollmoen. Avtalen skled litt ut i år, men ellers har vi pleid å ha bane 11 og 12 hver 1 og 3 uke. Det vil stå i skyttern (papirutgaven når dette kommer opp å gå igjen og det jobbes hardt med saken, for å få ny leieavtale)

 

Ellers så holder Oslo Feltskyttere til på banen bak 200m på Løwenskiold, besøk sidene deres. Her er kanskje også nivået blant de høyeste så det er et bra sted.

 

Vet også at SSL holdt på på sin 50 m bane bortenfor Hjortebanen, men jeg er ikke sikker på om annet kaliber enn 22 er lov der for øyeblikket, Hør med SSL.

Link to comment
Share on other sites

Du får grovinnskutt ARen med .22 settet.

 

Og jeg kan personlig gå god for at banen i Maridalen er ett finfint sted for .22 ombyggingsetts skyting med AR.. :wink:

 

Skyt inn rifla på 50 meteren med .22 satsen, så skal du se at du må opp ca 10-15 cm med .223, og da er du også inne på 200 meter.

 

Bare husk åpningstidene:

09-21 alle dager med følgende unntak, lørdag 12-1400, stengt fredag og søndag. :D

Link to comment
Share on other sites

Sånn i forhold til innskyting av løp og alt det der, det er ikke noe problem å skyte med .22 gjennom løpet før man skyter .223?

 

Det begynner å nærme seg innvielse, så om noen har svar på ovenstående spørsmål hadde det vært topp, det er avgjørende for om jeg bare kan sprette opp til Maridalen med en gang eller må finne meg en passende ordentlig bane.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke oppdaget noe med min ihvertfall og den går primært med .22, men yankeene anbefaler noen skudd med .223 for å blåse ut av mekanismen innimellom og det gjør jeg.

 

I tillegg trekker jeg igjennom pipa med en boresnake sånn dann og vann, i tillegg tørker jeg av dritten med fille. Har lettere aversjon mot de store "hvite hanske pussene" - jeg kan gjerne inspisere slike, men ikke f..n om jeg pusser private våpen ihjel med sånn tullevirksomhet. Dog vil jeg pusse pipa "ordentlig" hvis jeg skal skyte konkurranser, hvor holdene blir lange.

 

Jeg holder meg til formelen som en eller annen av de nevnte yankeene har kommet opp med "Carbines and women, runs better when wet".... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fikk børsa i går, Capsicum/Practac hadde lagt ved 4 Tangodownmagasiner og ekstra mag til conversion kittet uten ekstra kost!, testet med .22 i Maridalen i går og det funket som en drøm, det kommer til å bli mange turer opp dit tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått prøvd børsa med ordentlig ammo, tok først en grovinnskyting på 35 meter og tok så en tur til Løvenskiold idag, jeg smilte pent og fortalte i luka at jeg hadde en bråkebørse som kaster hylser og sa at det kanskje var lurt om jeg lå litt langt til venstre for de andre skytterne. Det endte opp med at det ble åpnet to luker til bortover og jeg fikk lagt meg unna de andre skytterne, etter det var det bare velstand. Børsta skyter faktisk samlinger på tommen og det er jeg veldig fornøyd med, både at børsa gjør det og at jeg gjør det med åpne sikter forsåvidt. Kjæresten skyter også samlinger på tommen med denne børsa uten å ha skutt noenting før omtrent, det må jo bety at det er en knakende god børse ;)

Ellers så gikk alle de fire ammotypene* jeg testet litt over på 100 meter etter innskyting på 35, ingen gikk hverken til venstre eller høyre, så i et knipetak så kan jeg faktisk putte litt av hvert i den og alikevel vite ganske greit hvor skuddene kommer til å gå.

 

 

 

 

*Fiocchi 55FMJ, Remington UMC 55FMJ, Federal American eagle 55FMJ og Partizan 75FMJ

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...