Jump to content

Hagle - 2 meter ned rett i betong-gulv


wabbit

Recommended Posts

Jeg mistet kolbe (og der-til-hørende låsekasse) ned fra omkring 2 meter og ned i bakken.

Er det noe jeg bør se etter ift. skade på hagla? Har ikke testet den enda, heller ikke med klikkpatroner,

men bør jeg uroe meg? Er ikke disse tennstiftene ganske tynne, og kan knekke?

 

Ville bare forhøre meg om det er noen deler jeg kanskje burde tatt en kikk på for å fastslå tilstanden?

Regner med at disse tennstiftene er mest utsatt ved slike g-krefter....?

Link to comment
Share on other sites

Om du knekker hagla og demonterer løp fra kasse, så får du vel tatt klikk? Legg noe annet enn fingeren din over hullet og se om du får en liten bulk, det burde kunne friskmelde stiftene.

 

Jeg ville sjekket sikringen, har dårlig erfaring med Star haglas sikring.. Men sansynligvis er hagla helt ok, bør tåle såppas.

Link to comment
Share on other sites

Gjenstår å se...

Den traff gulvet med "fronten".... altså med det stykket der en skubber forskjeftet inn i disse mottakerne....

 

"Bør tåle såpass" - sånn holdning liker jeg. Jeg har den holdningen til alt.... OG "litt svinn må man regne med"....

Link to comment
Share on other sites

Har funnet det svake punktet på haglen min i hvert fall...

Disse "pinnene" i mottakeren (i det ene hullet på flaten der en trer forskjeftet på før en "klikker" det på plass) er knekt.

Dvs. den ene er knekt, og haglen har nå ikke samme motstanden når den knekkes. Før fallet, gav haglen noe motstand for å få knekket våpenet helt opp - nå er denne motstanden halvert - ergo er en av disse 2 pinnene/stavene - som fortsetter inn i låsekassen knekket ett eller annet sted....

 

Børsemaker neste.... haglen virker jo fint ellers - tester den og den virker helt O.K. med klikkpatronene, men leverer den nok inn slik at den er slik den skal være....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...