Jump to content

Resultat app for Android


Kupsi

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg driver selv ikke med praktisk skyting, men har et par ivrige kompiser. Han ene har bedt meg om å lage en app for Android så han kan regne ut resultater fra trening etc. på telefonen sin.

 

Det meste er klart, og jeg har lagt ut app'n i markedet for Anroid. Søk etter "IPSC" eller "Practical Shooting" så dukker den opp.

 

Jeg tenker å ta rundt $10 i året for bruk av app'n da den har kostet meg en del timer. Den vil sikkert koste meg en del timer fremover også, så en "halvliter" i året synes jeg den er verdt :)

 

Hvis noen vil teste applikasjonen, og finner feil i utregninger, så deler jeg gladelig ut noen lisenser for jobben med å teste og finne feil. Gi meg også innspill på forbedringer og funksjoner dere eventuelt savner. Mulighet for å sende resultater på mail til deltagere er rett rundt hjørnet.

 

 

Mvh

Arild

 

PS: Hvis dette innlegget blir sett på som en annonse, så beklager jeg, og dere må bare slette innlegget. Jeg vet selv hvor plagsomt det kan være fra andre forum jeg modererer, men jeg vil tro dette er av interesse for de fleste som driver med praktisk skyting og har en Android telefon.

Link to comment
Share on other sites

Dette er da et "langtunderselvkost"-prosjekt, så jeg håper virkelig ikke det fjernes. Slike initiativ setter jeg pris på.

 

Har dog en kommentar: Tror klart mer på engangsbetaling og evt betaling ved oppgradering enn en årlig pris.

Link to comment
Share on other sites

bobbcat123: Er nok ikke så lett for oss å få det programmet over på norsk uten å lage hele programmet på nytt igjen. Men det kan jo være at utvikleren har tatt høyde for flere språk, og at det er ei "språk-fil" man kan oversette til norsk. Send han en mail og spør :)

 

nhd: Håper å få igjen selvkosten, og litt til :) Men blir nok ikke rik av dette. Fordelen jeg ser med et lite beløp årlig er at jeg da får motiviasjon til å vedlikeholde og utvikle programmet videre. Diverse statistikk og eksport/import mot annen programvare er jo ting som sikkert kan komme til nytte etter hvert. Har i utgangspunktet blitt enig med meg selv om å ta $19 for to år og $39 for en 5-års lisens, så kan man selv velge hvor lenge man vil betale for.

 

Takker for svar til begge :)

Link to comment
Share on other sites

Driver å tester programmet nå. Kommer med flere tilbakemeldinger etter hvert, men her er det første.

Dette ser bra ut! Litt justeringer så blir dette enda bedre :wink:

 

- Tiden blir borte om man bytter skytekategori

- Registreringen av deltaker mangler nick, klubb og eventuelt land

- Oversiktresultatene burde kunne vise alle deltakerne samtidig. Nå må man velge mellom "regular" "lady" osv.

- Det hadde vært en fordel at registreringen av stagene ble validert. Det er mulig å legge til 10 paper targets, og 5 poeng maks score.

- Hadde det vært mulig å lagre flere matcher?

 

- Resultatservice som eksport av resultater til txt fil hadde vært fint.

Link to comment
Share on other sites

- Tiden blir borte om man bytter skytekategori

 

Er klar over denne. Registrerte hits blir også borte. Skal rettes opp etter hvert.

 

 

- Registreringen av deltaker mangler nick, klubb og eventuelt land

 

Det kan ordnes, men da ønsker man vel gjerne å kunne sortere deltagere på nick også? Skal resultatlista da vises med nick?

 

 

- Oversiktresultatene burde kunne vise alle deltakerne samtidig. Nå må man velge mellom "regular" "lady" osv.

 

Skal fundere litt på denne.

 

 

- Det hadde vært en fordel at registreringen av stagene ble validert. Det er mulig å legge til 10 paper targets, og 5 poeng maks score.

 

Dette er enkelt, men her må jeg vite hvilke regler som gjelder. Driver ikke selv med praktisk skyting. Tell me :)

 

 

- Hadde det vært mulig å lagre flere matcher?

 

Det er mulig allerede.

 

 

- Resultatservice som eksport av resultater til txt fil hadde vært fint.

 

Kommer mulighet for å sende som HTML til deltagerne eller deg selv. Ønskes text i tillegg til HTML?

 

 

Takk for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Eller en kombinert timer/resultat app?

Sette opp stagene i forkant, gå inn på timerfunksjonen når aktuelle skytter skal skyte. Når ferdigskutt så går en direkte videre til score-skjema for å registrere treff (gjerne en enkel sak der en trykker på hver treffvalør for hvert treff, og alt summeres etter X-antall trykk på alfa, charlie, delta, stål, miss, NS og prosedyre). Summa summarum veldig enkelt og scoresheets unødvendig om alt foregår på samme squadden.

 

Bare litt ønsketenking fra min side, men med sånne funksjoner kan det nok hende jeg svikter Nokia med Symbian om det ikke kan skaffes på dette systemet også :wink::?:

Link to comment
Share on other sites

Magnus:

 

Skal du ha ny telefon vil jeg anbefale deg en av disse, avhengig av hvor mye man ønsker å legge i en telefon:

http://www.amobil.no/artikler/samsung_i ... konklusjon

http://www.amobil.no/artikler/htc_desir ... konklusjon

 

Er kamera viktig så skal det være bedre på denne:

http://www.amobil.no/artikler/sony_eric ... konklusjon

 

 

Har selv HTC Desire, og er veldig fornøyd :)

 

 

Edit: Hadde feil link til X10 telefonen. Rettet nå.

Link to comment
Share on other sites

Har lagt ut en ny versjon med Virginia Count scoring og Fixed Time scoring.

 

Dere må avinstallere gammel versjon før dere legger inn den nye for at det vil fungere (pga. store endringer i database strukturen).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...