Jump to content

H&K USP Custom Sport .40S&W brukendes til Production?


SpecOps

Recommended Posts

Er H&K USP Custom Sport i kaliber .40S&W brukendes til production klassen?

 

Jeg vet at standard magasinene bare tar 13 skudd, og at en bør ha min. 15. Det finnes også originale magasiner som tar 16 skudd, men disse stikker noe ut fra grepet, ikke flush.

 

Slik jeg har forstått nye reglene, så er det nå ingen begrensninger på selve lengden av magasinet, stemmer dette?

 

Er det noen fare for at max. 15 skudds regelen kan bli innført også i standard klassen?

 

Er det noen som vet hvorfor USP Tactical ikke leveres i kaliber 40 i europa?

Link to comment
Share on other sites

Gurgle...

ja ja, det er jo unektlig en fordel med et 18 skudds SP01 magasin ved omladning om det bare har 15 skudd i seg eller ei.

 

Går da ut i fra at det ikke er lov å smelle en basepad på mine original SR9 magasiner?

Men vil et forlenget 20 skudds mecgar magasin til ruger p89 være legalt?

Link to comment
Share on other sites

Prod reglene er unødvendig kompliserte spør du meg. Spesiellt når det gjelder hva som er lov til å gjøre på magasiner.

 

Og nei, du kan ikke sette på en plussbunn på ett orginalmagasin, hvis det ikke er en orginal option fra fabrikk

 

Og ett Mecgar magasin vil sånn som jeg tolker det, være lov i Rugern. Det er orginalmagasiner man ikke kan "tukle" med, ikke spør meg hvorfor.....

Link to comment
Share on other sites

Synd at regelverket er så innviklet. Kjelelig dersom noen f.eks. er på stevne på andre siden av jorden et sted, brukt masse penger, tid og trening, for så å bli bumpet over i open.

Men de som skyter på et slikt nivå har kanskje full oversikt over regelverket og bedre tilgang på informasjon og korrekt tolkning av regelverk?

Link to comment
Share on other sites

Det kan du Roar, du kan bruke aftermarket magasiner i Production nå etter 15-skuddsregelen kom.

Det vil i praksis si du kan nærmest bruke hva som helst (med noen begrensninger), men ikke mer enn 15 skudd i mag'et når pipet går.

Om du tukler med originalmagasinet, er du plutselig "aftermarket produsent".

Spiller liten trille om du har den fjæra eller den followeren så lenge det kun er 15 plugger i.

 

19.2. Magazines accessible to a competitor during a COF must not contain

more that 15 rounds at the Start Signal.

 

20.1. Aftermarket magazines are permitted, subject to 19.2 above.

Link to comment
Share on other sites

Om du tukler med originalmagasinet, er du plutselig "aftermarket produsent".

 

 

Nei.

 

Det er ikke slik at hvis du tar feks ett orginalt CZ magasin (eller follower etc) og bytter basepad så er det plutselig blitt aftermarket.

 

Det er og blir "orginalt" med hensyn til regelverket og ulovlig å tukle med.

Dette per Vince Pinto på GV

Link to comment
Share on other sites

19. Original parts and components offered by the OFM as standard equipment, or as an option, for a specific

model handgun on the IPSC approved handgun list are permitted, subject to the following:

19.1. Modifications to them, other than minor detailing (the removal of burrs and/or adjustments

unavoidably required in order to fit replacement OFM parts or components, and/or identifying

marks which add or remove negligible weight to/from magazines), are prohibited. Other

prohibited modifications include those which facilitate faster reloading (e.g. flared, enlarged

and/or add-on magwells, etc.) changing the original color and/or finish of a handgun, and/or

adding stripes or other embellishments.

 

 

Når du tar ett orginal magasin kan du ikke bytte til ikke-OFM deler på det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...