Jump to content

Problem med Tikka T3 lite.. A-tec TMM6 demper. kal 300winmag


Alvdøl

Recommended Posts

Hei.

Skjøt jaktfelt i dag med min Tikka T3 lite i kaliber 300 win mag med ATEC TMM6 demper.

Når jeg var ferdig med feltrunden og skulle skru av demperen,så jeg dette:

 

2ikz3b6.jpg

 

Spurte flere personer, men de hadde aldri sett noe lignende.. skal kontakte børsemakeren i løpet av kort tid..

Håper at noen kan gi meg svar på dette problemet..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner heller ikke helt hva du mener her , mulig en liten skrivefeil !! Virker som du mener på løpet eller var det på demperen ?. Var på samme skyting som deg men sto og solgte kaffe og vafler . Skulle ha hvert artig og sett det og funnet event. hvorfor du fikk merket , jeg har en misstanke !

Link to comment
Share on other sites

Først - om du endrer til en litt bedre trådtittel kan det komme inn en del mer fagkunnskap.

 

Har samme problemet på Savagen min i 308. Jeg tror det kommer fra plastskiva som ligger i bakkant av demperen. Denne er vel kun for å hindre at det legger seg skitt mellom løpet og bakkammeret, da ikke alle løp fyller demperen. Jeg pusset den vekk etter de første gangene på banen, nå ser det ut for å ha sluttet å legge seg. Kan være at jeg ikke har varmskutt skikkelig på ei stund...

 

EDIT: for øvrig en A-tec TMM5 jeg har.

Link to comment
Share on other sites

Var til børsemaker med rifla og demperen i dag.

Fant problemet..

Kjøpte demperen brukt av en kompis, og det viste seg at den var tilpasset til det kaliberet han har.. Derfor samlet det seg kruttslam på løpet.

Så da måtte jeg bytte ut en ring på demperen slik at den nå er tilpasset 300 win mag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...