Jump to content

kahles 2,5-10x50


Summit x

Recommended Posts

Har brukt kahles 1,5-6x42 i noen år. Liker godt retikkel 4A. Klar og fin kikkert. Til min bruk har det litt for liten forstørrelse. Ganske god i skumring. Ser godt nok til å skyte når det har blitt såpass skumt at jeg ikke har sjangs til å se dyret uten kikkert. Skal du drive natt/skumringsjakt er vel 50 el. større objektiv å foretrekke.

Bor du i nærheten kan du prøve min.

Link to comment
Share on other sites

Har selv et Helia 1,5-6x42 på 30-06'en.

Dette har jeg brukt en del år nå, spesielt på elg/skogsjakt og er svert fornøyd!

Brukte tidligere et 3-12x50 på elgjakt, men syntes synsfeltet ble for dårlig på trange poster.

Det hadde lett for å bli mye "pels i kikkerten" på korte hold.

Kahlesen har et fantastisk synsfelt og er svert klar og fin.

Jeg har retikkel 4 på min å syntes den passer meg bra :wink:

Dersom du skal jakte i åpent terreng eller mye i skumring kan nok 2,5-10x50 gi noen fordeler.

 

Mvh.

Griffon

Link to comment
Share on other sites

Hei jeg har Khales helia c 2,5-10 x 50 på min tikka,, (tysk retikkel nr4) en pris på ca 7000 - 8000kr er ikke noe å si på , jeg betalte 10000kr for mitt.. da det var helt nytt på markedet

kjikkerten fungerer kjempebra, optikken er like bra som svarovski og merker i samme prisklasse

jeg valgte 2,5 -10 pga av tette poster der dyrene kommer fort og ikke minst tett innpå. men også nok zoom på langehold ( ser lett kulehullene på 100 m)

jeg anbefaler dette siktet på det sterkeste :D

Link to comment
Share on other sites

Ble handlet sikte m montasje med Jakt&fritid!

 

Dette var noe annet å se igjennom enn den gamle 3-9x40 bushnellen ja!

Har montert det på geværet, imorgen skal det skytes inn! Gleder meg som en unge :lol::D

 

(Nå står forresten geværet m. ny kikkerten i det nye Duun-skapet jeg fikk til bursdagsgave m samboeren igår. -bortskjemt kanskje :lol: ??)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...