Jump to content

Gammel Ruger Black Hawk vs ny


BigBore

Recommended Posts

Det er vel nå jeg helst skulle ha sagt at den er svak og dårlig, og så tilbudt meg å bytte din inn i en som er nyere og mer solid.... (Er det en treskruers??? hvor langt løp? osv :D )

 

Men jeg har aldri lest eller hørt at det skal være noe styrkeforskjell i elde og nyere rugere. (og jeg har lest en del... bokstaven RCA i singaturen står for Ruger Collectors Association)

Det eneste er adnringer i stålkvaliteten på superredhawk for å kune takkle 6 skudds .454 casull tønner. (Enkelte påstår det er samme metall de bruker i "new Vaquereo" slik at man kan skyte sinna ting i den modlelen også)

 

Holder du deg inenfor publisert ladedata (også de som er "merket" med ruger skal det meste være bra. Dog syns jeg det er bedre om du selger den billig til meg... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Den ble egentlig solgt samme dag som den ble lagt ut, men kjøper var i Sverige da og dialogen gikk vist litt trått, så jeg tror ikke kjøpet ble endelig bekreftet før i dag (selger er et av mine klubb medlemmer)

 

Forøvrig har heller ikke jeg sett noe, som tilsier at det er noen styrke forskjell på noen av Blackhawkene i 45, være seg Old, eller New Model. En som er fra -76 (200th anniversary) er forøvrig New Model. Det ble bare laget noen få 45 Colter av Old Model (tre skruers) (og jeg mangler selvfølgelig en slik :( )

Link to comment
Share on other sites

Det ække meg som bestemer det' sjø

 

Kunne egentlig godt tenke meg en 45 colt / .45 acp convertible BH med 5'5" løp som allround revolver. Men jeg får nøye med med en av 44 magene heller.

OG så vet jeg det er en 5'5 redhawk i 45 colt, i kongeriket som jeg har skrekklig lyst på...

Link to comment
Share on other sites

Bigbore.... du skal få prøve min Ruger Bisley i 45 i helga. Så fremt du ikke sikler for mye på den......

 

Nå skal jeg stille et muligens litt tilbakestående spørsmål.... går det an å konvertere fra New Model til Old Model??? Jeg liker klangen bedre i de gamle SA Rugerne. Transfer bar på SA synes jeg ikke hører hjemme noe sted.

Link to comment
Share on other sites

De ombygningsdelene, som Ruger leverer til OM, er ganske forskjellige fra NM delene, så det vil nok bli en meget kostbar jobb å få til en slik ombygging. Søk heller opp en OM 357, det er noen av dem i riket ennå, kaliber bytte er nok adskillig enklere. Har aldri hørt om en ombygging, som du tenker på utført og vet at de fleste liker lyden av de fire klikkene som vistnok :D skal si: C-O-L-T.

 

Om det derfor var praktisk, hadde noen garantert gjort det alt :D

Link to comment
Share on other sites

Da har vi skutt Bisley NM 45 i helgen. Vi hadde med en Blackhawk OM i 357 for å samenligne grepene. Er det samme grepet på en BH i 45 som 357 så er valget lett...

BISLEY...

Men jeg vil ha 7,5" løp.. Så om noen har en til salgs så ta kontakt..

Link to comment
Share on other sites

Det er samme grep på alle New Model´ene, til og med på Single six modellene. Det er også samme grepet på Old modellene, mens Flat Top har et grep som er svært lik Colt SAA.

Alle Bisley kommer i utgangspunkt kun med 7,5" løp, men enkelte spesial versjoner (som antagelig ikke en gang finnes i Norge) er levert med kortere løp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...