Jump to content

Norma 6,5x55 kuler.. Noen som har erfaringer?


henke

Recommended Posts

Hei!

 

Skal kjøpe inn jakt ammo for høsten etterhvert i 6,5x55. har selv brukt Norma norsler 9grains tidligere, og dyra har detti innenfor relativ kort radius hver gang (ca 50m), dette gjelder hjort og rådyr. På dyra syntes jeg at det kan bli vel mye kjøttødeleggelser med denne ammunisjonen.. Noen som har erfaringer med Nosler vs de andre modellene fra Norma? For vil holde meg til Norma,ettersom jeg er veldig fornøyd med dette merket.Lader forøvrig ikke selv....Hadde vært supert med litt tips :D Kulene skal brukes på hjort og rådyr :D

 

Mvh Henke

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Meg bekjent er det vel bare oryx hos norma som "duger" - har ikke hørt at noen andre skryter av fine slakt vedrørende andre normapatroner. Nå skal det jo sies at Norma kjøper kulene hos feks Nosrler Partition så det er jo ikke direkte Norma sin feil at det blir dårlige slakt, det er Nosler:-)

Tommelfingerregelen jeg bruker er at amerikanerne er veldig glad i knall og fall, ergo har amerikanske kuler en tildens til å være bløte jevnt over, (har prøvd forskjellige kuler hos Sierra, Hornady, Nosler..) ditto dårlige slakt spesiellt på korte hold.

 

Skal du ha fine fine slakt må du gå på det patroner som har kuler i premiumklassen, Swift A-frame, Rihno, Barnes TSX osv... dyre kuler med slaktene blir optimale.

Til deg som ikke lader selv har du et "lite" problem, patronene koster! og du har ikke all verden av utvalg i 6,5....

 

Stalltip! http://www.rhinobullets.co.za/europe.html du får disse ferdigrullet i 6,5!

Link to comment
Share on other sites

http://www.norma.cc/sortimentjakt.asp?K ... amn=6,5x55

 

Norma lader ikke Swift Aframe, eller Trophy Extreme Penetration som de kaller de kulene i TXP serien.

De kuttet den ut for noen år siden pga ustabil presisjon og trykk nivåer.

 

Som jeg har hørt så er ikke Vulkan kula i 6,5 noen dum kule å prøve . Den ble tidlig en av de bedre kulene deres før Oryx kom på markedet .

 

Er det noen som fabrikklader Woodleigh kulene i 6,5 her til lands ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...