Jump to content

For stort hull i dempern, mye å si?


Sigurd2verud

Recommended Posts

Hei!

Fikk en A-tec Maxim i burdagsgave nå i dag :D

Vi har en .222Rem som skal ha demper, og jeg har en 30-06 som jeg også vil ha demper på. Den demperen jeg fikk var i dim. <6,5mm. Altså det minste a-tec leverer i den dempern, og således bra til .222Remen, men jeg skulle jo gjerne hatt demper på Husqvarnan min og da.. Disse børsene brukes ikke samtidig, så det å bruke den samme dempern ville vært uproblematisk.

Vurderer da å bytte den i en <.30 cal i stedet, men hvor mye vil egentlig dempingen forverres på .222en da? Snakker vi 1-2db, eller 10-12?

 

Og ja, jeg har søkt endel faktisk, men fant ikke noe definitivt svar dessverre..

Det var en ting til forresten, dempern jeg fikk er i gjengedim M13x1, noe som jo er litt uvanlig ettersom hva jeg har skjønt. Er vel 14x1 og 14x1,5 som er vanlig eller? Han i butikken sa visst at det var en fordel med litt trangere gjenger :?

 

Svar settes stor pris på! :D

Link to comment
Share on other sites

Glem de store tallene her.

Jeg har en A-tec cal 30 demper som brukes på alt fra 222rem til cal 30.

Og du må til med bra måleutstyr, før du registrerer de store forskjellene mellom en cal 30 demper og en cal 222 demper.

Tror målingene jeg foretok viste et demper tap på 1,5 til 2 dB pga cal 30 hullet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...