Jump to content

Hvliken støpegryte???


multifasciatus

Recommended Posts

Eg bruker denne: http://www.midwaynorge.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=721153

Anbefale? Tja, det er jo Lee da, på både godt og vondt. Reltivt billig, men det er dei tekniske løysningane òg. :) Stort sett er eg fornøgd med den bortsett frå at tappekrana lek ein del til tider. Dette er sikkert noko som lett kan fikses, men eg har rett og slett ikkje orka å gjere noko med det. :)

Link to comment
Share on other sites

Har brukt ei pro-melt fra rcbs i mange år nå og kjempeførnøyd. 10kg bly blir mange kuler før fylling, bra termostat og kort tid for nedsmelting. Og ikke lekker den heller...

Men uansett, sett gryta i ei gammel langpanne/dyp plate for steikovn, så slipper du alt blyet utover gulvet hvis den lekker.

Link to comment
Share on other sites

Lee Production Pot Four Furnace 220 Volt er god som gull. Lekasjer fra tappekranen skyldes som oftest bly som har størknet litt i kanalen. Ha en binders tilgjengelig som du kan dytte litt oppi tappekanalen om det skulle skje. Bruker støpeformen til blybarene til å fange opp det lille blyet som drypper ut.

 

Et godt tips er å skru støpegryta fast i en liten treplate du bruker som fot. Da blir den langt mer stødig. Den blir forøvrig levert uten stikkontakt, så du må kjøpe en sånn og skru den fast på strømledningen.

 

RotationofP4230017.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...