Jump to content

sylinder lås Revolver


M14E2

Recommended Posts

Naboen fikk tilbake sin SW 19 av edel årgang her om dagen.

 

Må si att selve børsemaker jobben var flott utført.

 

Det var montert ei 7 tommers pipe med nytt korn og hele våpenet var glassblåst og blånert.

 

Det som derimot fikk meg til å rynke på nesa var att det ikke var laget ny sylinderlås hverken i form av låsing fremme på utstøterstangen eller låsekule montert i krana.

 

Min mening er att revolveren har en meget svak/dårlig låsing av sylinderen som bør utbedres før bruk.

 

Vil også nevne att den er beregnet å bruke i magnumfelt med dertil tilhørende magnumladninger.

 

Dette med sylinderlåsing ble ikke nevnt med ett ord fra børsemakeren som utførte jobben...

 

Spørsmålet mitt blir da som følger: Vil det være forsvarlig å avfyre magnumladninger i dette våpenet som kun har opplagring av sylinderen i bakkant?

Link to comment
Share on other sites

Den låsekula du snakker om sitter jo bare med press fra en liten fjær mot en ditto fordypning i ramma. Trenger bare å dytte på den så åpner den. Opprinnelig var vel dette en Quick fix fremfor å ta seg jobben med å rette av alt så den opprinnelige låsen som har dugd for alle i over 100 år kan virke som den skal. Har aldri hørt at denne har sviktet når den er i orden.

Tar du derimot bort fremre lås ( ta eksempelvis ut den tappen som stiller inn foran, og kun skyt med en kulelås foran.

 

Tipper det går greit i slappe 38 spes, ville aldri gjort det i 44m

Link to comment
Share on other sites

:shock:

E ting er å voldta en edel m19...

men det er da en magnum revolver, så noen fare med å bruke dene r det nok ikke.

Dog anbefalte S&W en gang i tiden at man ikke skjøt 125gr kuler i magnum hastigher i K ramme revolver. Det er vel heller ikek anbefalt å bruke K ramme til å skyte "a steady diet of .357 magnum". SKal man det er det oppfunnet L ramme .357 magnum revolvere (Eventuelt ruger, med sylinder lånsing :D)

Link to comment
Share on other sites

En idee som jeg tror kommer til å komme på markedet etterhvert er smits egen patent for å slippe å frese spor for fremre utstøter stang i nye løp, dette er jobb og noen gidder ikke.

Klikk deg inn på sidene til smith og se på 12" 460 deres. Den har en kall det på nynorsk sleeve, som tres rundt løpet og ivaretar både dette og siktefeste. Denne igjen strammes mot ramma med en mutter foran. P.I. J lagede noe liknende for en stund siden som han hadde med på NM i spes felt i modum 2 år siden. Hvis en standardiserte denne patenten og solgte den ferdig. så kunne alle med dreibenk som kan lage runde løp med gjenger, og slipe disse litt flate på en eller to sider et stykke ( har ikke fått kikket inne i patenten til s&w enda). Det er egentlg en bra ide, men tipper s&w har beskyttet den godt i noen år frem i tid, for å luke ut alle barnesykdommer i eget hus

Link to comment
Share on other sites

E ting er å voldta en edel m19...

 

Du skulle sett den, strøken! Helligbrøde, spør du meg. Men OK.

 

Jeg må innrømme at jeg er usikker. Ser man på dimensjoneringen kan ikke utstøteren ta opp noen enorme belastninger, til det er den alt for lang og tynn. Men hvorfor insisterer S&W på en slik detalj om den ikke har noen funksjon?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...