Jump to content

Spørsmål vedr STR200


Recommended Posts

Etter å lese utallige tråder med rifler basert på STR200 og snakket med en del DFS skyttere føler jeg at det hadde vært artig å skrudd sammen en slik rifle. Da med McM skjefte.

 

Slik jeg forstår så tar sluttstykket bla 308W, 6.5x284 og 6.5x47 pluss endel andre kaliber. Til og med 6.5x55.......

 

1. Finnes det en total oversikt over hvilke kaliber sluttstykket tar?

 

Løps skiftet har jeg og forstått er relativt smertefritt med unbrako "multitool".

 

2. Når man bestiller løp (Sauer / S&L) til STR200 kassa er disse da standard gjenget til Sauer kassen, eller må de tilpasses den individuelle låsekassen?

 

3. Stemmer det av avtrekker mekanismen er ømfintlig for fukt / smuss etc kontra andre typer avtrekk?

 

Kommer sikkert tilbake med noen flere frågor etter hvert.

Link to comment
Share on other sites

Burde ikke nødvendigvis sett den nei. Finnes mage forskjellige låsemekanismer for løp, alt etter produsent og modell, så det er absolutt ikke noen automatikk at det er likt på quaden som noe annet.

 

Hva angår kalibre sluttstykket tar, så kan du ta en titt på bunndiameter på hylsa til kalibret du har tenkt å bruke. Om den er noen lunde lik, er sjansen for at den passer stor!

Diametre for de fleste kurante kalibre finner du her:

http://www.stevespages.com/page8d.htm

Link to comment
Share on other sites

Avtrekket er hvertfall slik at hvis du tukler for mye med det kan det bli vanskelig for enkelte å få det tilbake til den standen det var. Om det er noe spesielt mer ømfientlig enn andre avtrekksmekanismer, har jeg ikke erfaring nok til å si. Men jeg har aldri hatt noe problemer med mitt. (Ikke det at jeg har utsatt det for særlig mye drit da)

Men med mindre du skal gjøre noe annet enn å skyte i DFS har du jo ikke lov til å ha lettere avtrekk enn 1500 gram. Og du får jo kjøpt ferdig 500 g avtrekk.

Link to comment
Share on other sites

200STR er laget for å skyte med. Å det er den sabla godt egnet til.

 

Den er stor, tung, osv. Avtrekket er med mange deler så begynner du å tukle mye med det bør du vite hva du gjør(da snakker jeg ikke om vanlig justering, det er enkelt).......

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pipa med kaliber Magasin Slutstycke

 

222 Rem. Mini Mini

223 Rem. Mini Mini

22 -250 Rem. Mediumkort Mediumkort

243 Win. Mediumkort Mediumkort

25 -06 Rem. Medium Medium

6,5x55 Medium Medium

6,5x57 Medium Medium

270 Win. Medium Medium

7x64 Medium Medium

308 Win. Mediumkort Medium

30-06 Medium Medium

8x57IS Medium Medium

9,3x62 9,3x62 Medium

6,5-284 Norma Magnum Magnum för medium

6,5x68 Magnum Magnum

270 Wby. Mag. Magnum Magnum

7 mm Rem. Mag. Magnum Magnum

300 Win. Mag. Magnum Magnum

300 Wby. Mag. Magnum Magnum

8x68S Magnum Magnum

375 H&H 375 H&H Magnum

 

Her er en oversikt over hva som går overens, kalibret står først, så hvilket magasin du må ha og deretter hvilket sluttstykk som må brukes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...