Jump to content

Jaktkniv\flåkniv


rubenkl81

Recommended Posts

eg er ute etter en go liten jaktkniv å fant no en kniv som heter Brusletto Falken.

 

Noen som har noe erfaring med denne?

 

Eller om dere har en annen type kniv dere kan anbefale.

 

trur ikke eg vil bruke mere enn 1000 lappen på kviv,men til den prisen burde man få en go kniv.

Link to comment
Share on other sites

Fallkniven wm1. Ser liten og puslete ut, men skinnet bedrar. Bladfasongen er etter min mening god, stålet holder godt på eggen, og størrelsen gjør kniven lett å håndtere. Godt grep, både fasong og materiale, noe som gjør at den ikke glir når den er full av blod.

http://www.fallkniven.com/en/shop/detai ... nives/wm1z

Så får vi leve med at den er beregna på damer... ;)

Link to comment
Share on other sites

det blir jo selvsagt mindre slakt enn elg å den kommer til å fungere som en allsidig kniv på småviltjakt.

 

har hørt at eggen ikke bør være for tykk,siden det er sel å rev som skal slaktes.

 

men skulle jo tro at så lenge kniven er skikkelig skarp så skulle jo kniven være go.

 

bare eggen er god å holder kniven skarp ei stund for ikke bestandig en har slipeutstyr med seg på langtur i marka.

 

Hvordan er den EKA med svingblad.har det lett for i bli slakk i det svingsystemet?

Link to comment
Share on other sites

Brusletto hunter har alltid vert i sekken når eg er på tur eller jakt,ein god slaktekniv med et tynt blad

 

Var denne typen eg hadde selv frem til i rypejakta i høst,var en grei kniv det helt til at eg skulle slå leir etter en lang marsj på fjellet.

Da hadde kniven på en eller annen måte kommet seg opp av slira å dermed borte vekk.

 

Det som berga den turen var at eg bestandig har med en liten øks med på tur.

Link to comment
Share on other sites

anbefaler eka swingblade. har nettopp fått den selv, men den virker kjempebra på de dyra jeg har brukt den på. spesielt bukspretteren er helt genial. og tar du den med oransje blad så blir det vanskelig å miste den i skauen også;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...