Jump to content

Hundegård i skrått terreng


lonter

Recommended Posts

noen som har tips til fremgangsmåte for å lage hundegård i skrått terreng? (med skrått så er det vel 1-1,5 meter høydeforskjell på 4 meter)

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å bruke elementer, men så lenge disse er firkanta blir det jo fort "trappetrinn"?

hva med underlag, bør jeg planere "terrasser", ser for meg at grus vil forflytte seg, å legge steinheller vil nok heller ikke bli en suksesshistorie?

 

Jeg ønsker i utgangspunktet å unngå planering og flytting av masse..

Link to comment
Share on other sites

Er jo litt avhengig av hvordan hunden(e) er da.. Er de utbryterkonger, så bør høyden vær lik over det hele..

 

Det du kan da evt gjøre er jo da å bruke enten netting, eller armeringsmatter som jeg har gjort, og så bare skjøte nedover.. Tilpasse det på den måten..

 

For oss ble det billigere å lage den fra bunnen av enn å bruke ferdig elementer ;)

 

Red: og underlaget kan vel være slik som det er?

Link to comment
Share on other sites

Tråden som SAko_35 refererer til er far min hundegår. Jeg har vært strålende fornøyd med den. Er sjeleglad for at jeg tok meg jobben med å komme ned på fast grunn. Ser for meg hundene ute en regnversdag og inne på kvelden... Så glad er jeg ikke i å vaske.

 

En erfaring jeg har gjort i vinter; med mye snø så blir det kortere til toppen av gjerdet. Så i nedkant er det viktig at det er høyt nok. Har riktignok ikke hatt noen røminger, men hadde de tenkt seg om hadde de klart å komme over der....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...