Jump to content

Thompson Center Icon boltrifle ?


knutb

Recommended Posts

Er på utkikk etter ei rifle i .308, og har i den sammenhengen prøvd å orientere meg i markedet. Er vel ikke helt usansynlig at den blir en Tikka for å si det sånn... Men i min søken på nettet havnet jeg på sidene til Winge Våpen, og der fikk jeg øye på børsene fra T/C; mer spesifikt boltrifla Icon. Ser ganske så snacksy ut, og testene i et par amrikanske våpenblader er overraskende nok postive :wink: Nå er jo rifle seg selv ganske ny, og sikkert enda nyere her til lands, men er det noen som har vært borti/klådd på/prøvd/"mener noe" om denne?

Link to comment
Share on other sites

Er i samme Båt som deg ;-) Jeg har saumfart nettet etter info på Icon, og har vel kun funnet positive tilbakemeldinger. Noen mener den er uforholdmessig tung (3.4 kg tørrvekt), men det gjør meg ikke noe..

Gleder meg til Winge får disse inn, sammen med Encore Pro Hunter serien. Kommer til å slite med å velge hvilket våpen jeg skal gå for :-) Begge frister, men økonomien tilsier kun 1 av dem... Pokkers...! :-)

Men som sagt, har ikke funnet noe negativt skrevet om den... Så løp å kjøp ;-)

Link to comment
Share on other sites

Har vært så heldig og klådd litt på denne børsa og jeg må bare si meg enig i at dette er ei super børse. Hvis den går like godt som den føles så er det ett kjøp du ikke kommer til og angre på.

 

Synd våpenkontoret mitt mener jeg har nok våpen og jeg ikke vil selge noe så jeg får nok ikke gleden av å eie noen slik på en stund....Kansje jeg blir selgen ett par våpen til vinteren/våren :oops:

Link to comment
Share on other sites

Det gikk en veldig fin tråd om nevnte våpen på Sluttstykket.

Det var "noen" som mente det var en dritt børsje, uten å ha noe konkret å komme med, de fikk et meget underholdene svar... :mrgreen::mrgreen:

 

Ble slutt på diskusjonene også gitt.

 

Alt i alt virker det som et knakende godt valg av skytejern.

Link to comment
Share on other sites

Børsa får mye bra omtale ja. Mange interessante detaljer er det også, slik som beddeblokken. Kikket gjennom tråden på Sluttstykket (hurtigbufferen i Google er kjekk til den slags), og tja - sikkert gøy å spekulere i galvanisk korrosjon mellom stål/aluminium. Nå er jo ikke den kombinasjonen helt uvanlig for å si det mildt, og det ville være mer enn merkelig om det skulle vise seg å bli noen showstopper for denne rifla. Vet ikke om rifla er på lager ennå, men om så skulle være er man vel nesten nødt til å ta en aldri så liten tur for titte på. Og kanskje røre litt :lol: Bankkortet har begynt å grue seg allerede, men her nytter det ikke å gjemme seg bak andre kort er jeg redd.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
Hva med TC Encore pro hunter med den nye stokken :wink:

Den har vi også på lager, men dessverre kom ikke 1/6 av de vi hadde bestilt.

Det tar ikke så lang tid med bestillinger fra T/C nå lenger, vi regner med maks 8 uker, så ting vi stabilisere seg i løpet av høsten.

 

Denne har kommet i noen kaliber:

5644.jpg

 

Og denne:

5653.jpg

 

Mvh

Jan

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...