Jump to content

hylser eley


martyfeldman

Recommended Posts

Heisann. Er det noen her på forumet som vet hva slags hylser eley bruker? jeg har nemlig tenkt å begynne å lade patroner til min 16-kaliber, og de eneste skudd jeg får tak i er eley vismut.

hvis det finnes andre skudd på markedet i dette kaliberet, er jeg takknemlig hvis jeg får vite det.

 

Nye/brukte hylser finner jeg heller ikke, noen som vet?

 

på forhånd takk...

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Er ikke 100% sikker når gjelder kaliber 16, men i kaliber 12 så bruker de fiocchi. La inn forespørsel på ett forum i usa http://www.shotgunworld.com/bbs/viewtopic.php?f=13&t=215875 hvorav den røde hylsa i bildet er kaliber 12 vismuth alphamax.. Du kan og evt spørre der ang tomhylsewr i 16, kanskje de har noen tips til deg...

 

På precision reloading så har de og engangsskutte kaliber 16, er tomme for øyeblikket, men send de en mail og forhør deg

http://www.precisionreloading.com/mm5/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=PRE&Category_Code=16_GA_2_3-4

 

MVH

K

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja, jeg gjør det. Tar dog ikke noe ansvar for hva andre gjør.

Ligger en helt på rødstrekken (eller over) kan det muligens ha innvirkning, men der bør en uannsett ikke ligge. Det har heller ikke noe hensikt, da det finnes så bra krutt i dag at det bør være mulig å oppnå ønsket hastighet uten å makse trykket.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Hei, nytt medlem her... Har de siste år blitt mer og mer interessert i å lade hagleammo selv, men ikke fått ut fingeren enda...

Har akkurat bestilt diverse ladebøker fra ballisticproducts.com, som skal leses før jeg kjøper inn utstyr.

 

Har i utgangspunktet tenkt å bruke enten 1-gangs skutte Eley eller Gyttorp hylser.

Som en del av min etterforskning på nettet, så jeg derfor på denne tråden hvor det hevdes at Eley bruker Fiocchi hylser i sine patroner. Dette stemmer dessverre ikke, for Eley bruker "egenproduserte" Maxam hylser. Dvs spanske Maxam Outdoors eier både Eley Hawk, Rio, Venatum, SAGA m.fl., og produserer sine egne hylser og wads. Har fått bekreftet dette direkte fra Eley i England.

 

Finner overhodet ingen data på lading av Maxam hylser, og har fått vite av Eley importøren (Schou Våpen) at disse ikke lages for "komponentmarkedet", men bare brukes til ferdigladet ammunisjon innen Maxamgruppen. På hjemmesiden til Maxamgruppen står det imidlertid at "All of these products (komponenter) are offered for industrial use as well as for individual reloading" - jeg har tidligere sendt mail direkte til Maxam, men ikke fått svar.

 

Mitt spørsmål er nå,...er disse Eley Maxam hylsene såpas lik en Fiocci hylse at dette ikke spiller noen rolle, og at de kan lades som en Fiocci ? Noen som har personlig erfaring med dette ?

Eller er jeg langt ute på vidda ved bare å tenke tanken...?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...