Jump to content

Grep på .44 magnum?


Fozzy357

Recommended Posts

Etter 8 lange måneder fikk jeg endelig min 629 8-3/8 tommer.

Av gammel vane fra pistol skyting, legger jeg venstre pekefinger forann avtrekker bøylen.

 

Etter et stevne forrige helg så var fingeren kull svart. Helt greit og smerte fritt, men bør jeg tenke på evt. bly som kan komme ut?

 

Noen som har tanker/erfaringer rundt dette?

Link to comment
Share on other sites

Det er absolutt en fordel å holde fingrene i bakkant av tønna.

 

Bruker du kuler som er litt overdimensjonerte kan de barberes når de entrer løpet, og da sende mer enn vanlig med bly i alle retninger. Det kan føre til ubehagelige opplevelser.

 

Forrige helg fikk jeg en slik bit i ansiktet når jeg stod ved siden av en magnumskytter, så briller er fint å ha. Hadde den biten truffet fingeren til skytteren kan den ha ført til et sår, men enda værre bom på skiva :)

Link to comment
Share on other sites

460flames.jpg

om du holder fingeren i framkant av avtrekkerbøylen blir ikke virkningen av "butterflyen" så veldig stor, men beveger du deg opp i forkant av tønna sier det seg selv at da sliter du.

her er en snutt på youtube som viser vanlige revolverladningers virkninger på pølsefingre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer til å fortsette å holde fingerern foran avtrekkerbøylen.

Mer kontroll på en .44Mag og ikke minst: det er ingen som har tatt skade av det!

Det aller første stevnet jeg skøt, så hadde jeg 86%, med fingeren der den skulle være.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...