Jump to content

Stokk til Brno ZKK 600


Forstkandidaten

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har en god gammal Brno Zkk 600, jeg har nylig kjøpt meg ei Tikka SW som postrifle, og vurderer derfor å gjøre litt med Brno`n for å få den til å bli ei bedre hundefører/smyge rifle. Har planer om å kappe den litt og gjenge for demper samtidig som jeg har lyst på en lett men samtidig solid synt stokk. (Ikke en mjuk en) Jeg har surfa litt på nettet og søkt på kammeret, men hver gang noen har spurt etter stokk til Brno har det ikke vært noen svar.. Det jeg lurer på er:

Noen som vet hvor jeg kan få tak i stokk til Brno`n? Er det lik stokk som på mauseren, slik at jeg kan kjøpe en stokk til mauser?

 

håper på svar :)

Link to comment
Share on other sites

Albert Rafdal kan tilpasse High-Tech glassfiberstokker til Brno ZKK 600 (og 601)

Hør med Rafdalen, så ordner det seg med et lett og stabilt skjefte til Brnoen din.

 

 

Jeg har selv planer om å få tilpasset et High-Tech skjefte til en av mine ZKK 601 kasser. Denne skal bygges over samme lesten.. kort, lett pipe, lett skjefte , kikkertsikte av moderate dimensjoner og en A-tec CTM eller CMM-4 på tuten.. :D

Link to comment
Share on other sites

Rafdal er nok bra, men er det er vel mulig å finne en litt billigere eller?

 

Om du greier å finne en stokk til brno 600 med de egenskapene du etterlyser, altså lett, stabil og ikke i "mykplast" eller press-støpt plast til en lavere pris, så vil jeg gjerne vite hvorhen. Forøvrig så ligger vel de fleste glassfiberstokker av tilsvarende kvalitet i omtrent samme prisleie, uansett hvilke låskasse/våpenmodell de er "innredet" for.

 

Det er nå engang slik at skjefter til Brno ZKK serien (med unntak av ZKK 602) ikke vokser på trær. Jeg har fått bygd noen klassiske treskjefter til 600 og 601 hos Ola Gujord. Noen av disse er veldig smekre , og tålig lette. Billigere enn Hightech blir de heller ikke... desverre

Link to comment
Share on other sites

Om du greier å finne en stokk til brno 600 med de egenskapene du etterlyser, altså lett, stabil og ikke i "mykplast" eller press-støpt plast til en lavere pris, så vil jeg gjerne vite hvorhen. Forøvrig så ligger vel de fleste glassfiberstokker av tilsvarende kvalitet i omtrent samme prisleie, uansett hvilke låskasse/våpenmodell de er "innredet" for.

 

jeg bare spør jeg.. ettersom prisen på stokken nok er slik ca det dobelte av verdien på rifla.. og begnner å forstå at dette ikke er hyllevare. Får ingen treff når jeg googler..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mottok akkurat en laminatstokk fra Richards Microfit som desverre viste seg å ikke passe til min 601 i 222 rem. Virker som det er litt forskjellige lengder på mekanismene. Den jeg fikk måler 7" 7/8 senter senter låskasseskruer, min er 7" 5/16.

 

Mål din, jeg selger stokken billig hvis den passer. Hadde vert fint hvis andre brnoeiere kunne målt også for å finne ut av de forskjellige kassene ??

 

Edit: Beklager, fikk ikke med meg at du spurte etter synt. Dette er en laminatstokk :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...