Jump to content

QL spørsmål 47 cm 6,5 pipe ladedata


Bråkdalen

Recommended Posts

Jeg har kappet pipa i min tikka t3 til 47 cm og montert demper. Hadde demper montert med orginal lengde i starten, men syntes den ble litt lang og framtung. Jeg har ladet lapua mega 10,1 grams kuler, har ikke ladedata her men var n 160 krutt som ble brukt. Det jeg nå lurer på er om det er krutt som er bedre egnet for å få mere fart i den korte pipa. Skal få lagt ut ladedata og hastighet etter hvert, men disse tallene har jeg ikke her nå

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ok. Spørs om jeg gjør noe med denne ladningen, den gir god presisjon. Har kun skutt hjort og rådyr med denne ladningen, men skulle vel funke greit på elg å. Har brukt oryx på elgen før og det funket bra.....selv om det egentlig ikke er mulig felle elg med 6,5x55 :D:D

Link to comment
Share on other sites

3800bar er vell ingen beregning, det er i flg. industrinormem for 6,5x55 patron maks trykk.

 

spørs hvilke 3800 du snakker om ;)

 

Om patronen er trykkmålt med skikkelig utstyr så kan man si om det er over eller under max. (som er 3800)

en eventuell maxladning i følge QL med det kruttet som vil gi 3800 blir og bare en beregning.......... akkurat som de 3473 var en beregning(var det jeg mente i innlegget, beklager om jeg uttrykte meg uklart så det var vanskelig å forstå).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...