Jump to content

Utstøtermerke på hylsa - uansett!


LeivVidar

Recommended Posts

Hei

Når jeg lader og skyter med min 338 Win Mag får jeg utstøtermerke uansett virker det som. Det er en Churchill Highlander med fjærbelastet utstøter. Selv med slappe ladninger som 225 grs kule i 790 m/s blir det utstøtermerkemerke i hylsa og dette er jo ikke noe hastighet å skryte av så derfor har jeg aldri turt å peise på noe. Jeg prøvde nå å ta ei knappenål og pirke litt rundt hullet der utstøteren står og det er en liten opphøyd kant rundt hele hullet. Jeg føler da at jeg har funnet grunnen til hvorfor det blir merke i bunnen av hylsa.. Men:

-Hva kan dette komme av? Noen som har peiling på hvordan man kan få ut utstøteren slik at man kan pusse/polere ned kanten som er der?

Sluttstykket til Howa'en min er helt identisk bortsett fra støtbunnen siden den er i kal 308Win, men sluttstykket til denne har ikke noen kant rundt hullet til utstøteren... Bare til opplysning

Link to comment
Share on other sites

Hvilket hylsemerke bruker du? Kan være du har bløte hylser hvis du kun har skutt med den ene lotten....Eller er det slik med fabrikk ammo og flere hylsemerker?

 

Hadde slik med en lott med 308win federal hylser. Dette var nye hylser og alle fikk utkaster mere med startladninger. Fikk bytta de da...

Link to comment
Share on other sites

Som et utoverkrater? Det er vel helt uti kanten så det ikke er så godt å komme til med en nålefil på dremelen heller?

Om jeg forstår deg riktig så hadde jeg fått spent sluttstykket opp i dreiebenken og planet av sluttstykkebunnen en hundredel eller to så du får en ren og plan flate.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...