Jump to content

Alfa Bever Pro Grip + vedlikehold


ComKFOR

Recommended Posts

Noen som vet om man kan gnikke disse inn med en hvilken som helst skokrem??

 

Mener å ha hørt eller å ha innbilt meg å tro at det var noe spes skokrem man skulle benytte seg av.

 

PS. Er det bare meg som syntes de er sinnsykt glatte på våt stein og i fjæra???

Link to comment
Share on other sites

"Bruk alltid produkter som er beregnet til fullnarvet skinn og anbefalt til pustende materialer/membraner" står det i linken

Vanlig KIWI skokrem er ingen av delene. En vanlig sportsbutikk kan gi deg produkter som oppfyller disse kriteriene. Opplevde også at sålen er sinnsykt glatt på vått fjell, men virker som at de blir bedre etterhvert

Link to comment
Share on other sites

 

PS. Er det bare meg som syntes de er sinnsykt glatte på våt stein og i fjæra???

Neida, det er nok ikke bare du som har merket at det kan være lett å gå på rattataen med når det er vått. Har flere ganger sklidd med disse støvlene. Jeg har også den gamle modellen og den syns jeg har en mye bedre gripevne på underlaget. Synd at Alfa har laget en slik såle på disse skoene for de er meget gode og stabile å gå med. Men jeg holder en knapp på den gamle modellen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

PS. Er det bare meg som syntes de er sinnsykt glatte på våt stein og i fjæra???

Neida, det er nok ikke bare du som har merket at det kan være lett å gå på rattataen med når det er vått. Har flere ganger sklidd med disse støvlene. Jeg har også den gamle modellen og den syns jeg har en mye bedre gripevne på underlaget. Synd at Alfa har laget en slik såle på disse skoene for de er meget gode og stabile å gå med. Men jeg holder en knapp på den gamle modellen.

 

Har også nesten gått på trynet noen ganger på disse, tror de har satset på at sålen skal vare leeenge siden de også er produsert til militæret.

 

Ellers så slet snøringen på begge skoene etter bare noen få turer, ørene på skoene var for skarpe i kantene....dette er helt uholdbart når du betaler så mye for et par sko... Blir nok mine siste Alfa hvis de ikke skjerper seg 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker å Nikwax,syns det fungerer bra.

Alfa bruker vibram såle,de er vel kjent for å være glatte, men jeg syns de nye (grip +) er mye bedre enn de gammle.

Har testet ut dette "nøye" både på snø/is og vått fjell, grip+ er klart best.

 

Dersom du vil prøve andre merker enn Alfa,

vær ops på at mange andre produsenter bruker de samme sålene (vibram).

 

Har tre par med alfa sko,de eldste er ti år gamle og jeg har ikke byttet lisser i noen av dem enda!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...