Jump to content

Sette på ejector på remingtong sluttstykke - hva gjør jeg?


300kongen

Recommended Posts

Er dette en vanskelig jobb, og i så fall hva trenger jeg?

 

Jeg har ingen problemer med å dele sluttstykket opp etc., så den kunnskapen besitter jeg, men jeg har aldri satt på igjen en ejector. Ønsker også en som er "snill" med utkastet - har ikke noe mål om å treffe naboen eller å måte lette etter de svært så ettertraktende tomhylsene... :mrgreen:

 

Tips?

Link to comment
Share on other sites

Ejectoren på en std 700 er et fjærbelastet lite stempel, som holde på plass av en splint. Fjærtrykket på denne sparker ut hylsa når den går klar av låskassen, så som du tydeligvis har erfart, kan man ikke tilpasse utkastet med å dra fort eller sakte i bolten slik man kan på en mauser.

Du kan eksperimentere med fjærstyrke og lengde på stempelet, men om du oppnår noe fornuftig vet jeg ikke. jeg pleier bare å fange hylsa med hånden om jeg har behov for å ikke kaste hylsa veggimellom.

Link to comment
Share on other sites

Ja, tenkte å leke litt med fjærstyrken for å teste - det viktigste er tross alt å få vekk hylsa i mitt tilfelle, det er bedre enn at den potensiellt blir liggende igjen. Antar det burde gå å kutte fjæra litt som en start.

 

Men vet du om det finnes noe for å re-installere dette systemet - og evnt. hvor jeg kan få tak i dette? Ser ejector-pin og ejector spring kan skaffes via Midway; spørsmålet er om jeg trenger noe annet?

 

Kjøpe to fjærer da, og kutte den ene litt for å se om jeg kan redusere trykket litt... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ikke i utgangspunktet den rifla, men tanken har slått meg der også. BR-rifla vet jeg har en SAKO-utdrager, men hadde det spilt noe rolle egentlig? Det er utkasteren (ejectoren :mrgreen:) jeg ville ha reinnstallert i så fall, men mener du å si at disse ikke ville ha klart å jobbe sammen?

 

Siden jeg har utkaster på LV-rifla mi så blir man jo vandt med at det er litt kjekt med slike ting....

Link to comment
Share on other sites

om det er originalutdrager eller "sako"utdrager på børsa di har ikke noe å si for skifte av utstøter. var jeg deg ville jeg forsøkt å sette i en slappere fjær bak utstøterpinnen. (men jeg er meg, og jeg velger å ta imot hylsa med hånden!)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...