Jump to content

Kikkerter som tåler rekyl


magnvar

Recommended Posts

Lurer bare på om det er noen merker/serier som dere har dårlig erfaring med når det gjelder børser av større kaliber. Har gått til inkjøp av 338rum, har SuB pm2, men den har det ganske godt på den børsa den står på nå, hvilke merker skal tåle endel? Er interesert i kikkerter til halve prisen av SuB pm2 ;) Har ikke råd til det akkurat nå. Men leupold, meopta, billig zeiss, docter osv. hva mener dere?

 

Magnus

Link to comment
Share on other sites

Leupoldkikkerter tåler mye julig og har lang øyeavstand. Har selv en Leupold på min 338WM og det funker knall. Har lyst til å bytte den i en brukt S&B 1,5-6 for å få litt mindre forstørrelse.. Men så er jo mi ei rein elgbørse så jeg trenger ikke rare forstørrelsen.

 

OT: Det hadde vært steike artig å tatt en sånn "kina-tasco-bushnellkopi" og satt den på ei sånn børse bare for å se hva de tåler :lol:

Link to comment
Share on other sites

 

OT: Det hadde vært steike artig å tatt en sånn "kina-tasco-bushnellkopi" og satt den på ei sånn børse bare for å se hva de tåler :lol:

 

Prøvd! 8)

...........og du kan fort bli skuffet for det går faktisk relativt bra, men det hender at det går dritt også.

Har en Tasco 10-40x56 som er seig å ta livet av...... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Leupold vx II 3-9x40.Den har stått på 2 stk .375 ,en 460W,by mag og står nå på en 416 Rem mag.Den har fått "rista" seg noen hundre skudd,men er like god nå som da jeg kjøpte den.

Handla en Burris 2,5-10x50 med lys som er montert på 416Rem rifla nå.Enda holder den ,men har ikke skutt mange skudda med den montert.

Link to comment
Share on other sites

takker for svar..

er ikke så glad i at treffpunktendringer!! har vert ute for at linser inne i kikkert løsner og vrir seg allerede på 3006 (type billigkikkert), men reknet ikke akkurat at dette ble noe tema på de kikkertene jeg tenker på her.. var treffpunkt endring jeg var bekymra for.

 

Magnus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...