Jump to content

villsvin jakt med kombi?


rovdyrjeger

Recommended Posts

Loven sier at man kan bruke "enpipig" haglegevær med slug. Jeg regner med at en kombi evt også en rifledrilling går under dette.

Da jeg var i Sverige og jaktet gris var det i alle fall en del som sprang rundt med kombi...

 

Men husk skyteprøve iom at du også har et rifleløp der!

Link to comment
Share on other sites

Loven sier at man kan bruke "enpipig" haglegevær med slug. Jeg regner med at en kombi evt også en rifledrilling går under dette.

Da jeg var i Sverige og jaktet gris var det i alle fall en del som sprang rundt med kombi...

 

 

Det er ikke lov med kombi eller drilling å slugs i Sverige. Riflelöpet får du skyte så mye gris du vil med, men ikke med haglelöpet.

Om det da ikke er ett ettersök da får du skyte ed hva du vil bare viltet dör.

http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=23&t=85270&p=935477&hilit=slugs+kombi#p935477

Link to comment
Share on other sites

Men husk skyteprøve iom at du også har et rifleløp der!

 

Mener du man trenger norsk storviltprøve i Sverige?

 

 

Du må oppfylle krava i hjemlandet ditt for å jakte i andre nordiske land. Så ja du trenger norsk storviltpröve for å jakte i sverige om du bor i norge.

Link to comment
Share on other sites

Da foregår det mye "ettersøk" på friske dyr der borte...

 

Man kan da jakte gris med kombi, så sant man har "klass 1" kaliber i kombi'n, vet du. Har gjort det selv jeg, når jeg jakter etc. rådyr samtidig. Slug i hagleløpet er, som tidligere skrevet, kun tillatt ved ettersøk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...