Jump to content

Munningsflamme på .45 ACP? =D


Theah

Recommended Posts

Tja, om det er mørkt der du skyter så vil du nok se munningsflammer.

Men er det for bilder eller film, så hadde jeg gått for noe løsladning.

Da kan du jo bare mate på, uten å være redd for overtrykk.

 

Men 2 meter med stikkflammer fra et 5" løp ser jo bare helt teit ut spør du meg! :roll:

 

PS! Tror du på alt du ser og leser på nettet?

Bland inn magnesium i kruttet, så lyser det nok. Men tar du sjansen på å "brenne" et løp bare for å ta noen bilder? De du ser med slike hvite lys er nok løsammo/startvåpen med magnesium eller noe annet spennende tilsatt i hylsa.

 

Gå heller for en cal 12 da vel, mer plass til "lyspulver". Får jo også "flammekaster" ammo til den :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det gjør man kanskje ja :wink: Skal ha det med i en film skjønner du..

 

Hehe, ja det er jeg enig i, var bare på utkikk etter noe lysere glimt, alla å skyte med stinger i .22 lr.

 

Nei, det gjør jeg ikke.. Bare så den filmen her

Den så nå ekte ut synes jeg :D

 

Hehe, ja jeg får vel bare høre om de kan skru av lyset litt på skytebanen :D Ser ut til at det er det letteste..

Link to comment
Share on other sites

Det er vel en instilling som heter WB/WhiteBalance tenker jeg, trikse litt med den, så blir allting litt mindre farget, også flammer og munningsglimt. Da blir fort gult lys til hvitt lys.

 

Men for alt jeg vet, så kan den filmen du linket til være ekte, men de flammer jeg har sett av våpen har alltid vært litt farget. Både sivil ammo og i forsvaret.

Men SÅ kraftige flammer i dagslys som på filmen? har jeg aldri sett.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

VV N 350 gir mye mer flamme enn N 340! Har ladet dette med greit resultat i 45 ACP. Ladet noen forholdsvis friske ladninger med dette kruttet i 38 Spesial. Brukte da 10 gr til en 180 gr RCBS blykule. 350-kruttet ga betraktelig mer flamme og blåst enn 340. Ellres var jo det gamle Norma 123-kruttet legendarisk da det gjelder flamme i magnumladninger til 357. Dette er jo ikke mulig å få tak i lenger, det vil jo heller ikke fungere i 45 ACP da det er for tregt, men nevner det som en kuriositet :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...