Jump to content

Hetter til 45ACP


TargetMaster

Recommended Posts

:shock:

 

Det eneste pistolkaliberet jeg kjenner til som bruker riflehetter er vel .454 cassul...

 

Så da har du ikke skutt 38 super i Open..... :mrgreen:

 

Elles så vil jeg tro LR hetter kan brukes, men er ladningene dine tidligere ladet med LP hetter ville jeg nok prøvd meg litt frem

Link to comment
Share on other sites

Ja, i ladeboken står det CCI 300.

Jeg mener at da jeg kjøpte disse skulle jeg lade både rifle 6,5x55 og pistol 45ACP og at de i butikken sa at jeg kunne benytte samme tennhetten til begge.

Men husken er ikke som den var om den noen gang har vært det :wink:

Derfor lurte jeg på om noen av dere hadde benyttet de hettene til 45ACP?

Link to comment
Share on other sites

når æ lader 460S&W magnum bruker æ large rifle. når æ bruker large rifle magnum får æ samme hastighet med ca 1 grain mindre krutt. om æ skulle lade 45acp med lage rifle-hetter ville æ gått ned mot minimum av kruttmengde i hht ladetabellen for så å chronografere ladningene. large rifle hetter har mer futt enn large pistol i og med at de skal sette av større mengde krutt. Anbefaler og overlate til fagfolk eller til kamikazeskyttere(som meg selv) å forske på large rifle i 45 acp. bruk large pistol, da vet du hvertfall at det blir riktig i hht ladetabellene.

Link to comment
Share on other sites

Bruke 4,5 grain krutt N 320. Kule Berry 230 grains FMJ. Hylse Fiocchi engangsskutt.

Tennhette CCI 200 Large Rifle.

 

Tennhetten sitter fint uten bevegelse når patronen står og størrelsen ser riktig ut så det er vel kraften i hetten som er forskjellig fra Larg Pistol?

Blir det tvilsomt å skyte denne?

Link to comment
Share on other sites

Om du sjekker, vil du finne at 200 hetta, er ca ,3mm høyere en, 300 hetta og derfor er venskelig å sette til flush med hylsebunn. Det er forskjell på høyda på large hetter, mens small har samme høyde være seg rifle, eller pistol. Normalt er godset i rifle hetter litt tykkere/sterkere. Derfor brukes de f.eks, i .38 super, hvor det ikke er direkte uvanlig med et ganske høyt trykk. i .45 Acp trengs ikke hverken styrken fra flammen, eller godstykkelsen i hetta, det gjør det derimot i .460 S&W mag.

Link to comment
Share on other sites

4,5 grain er under minimumladningen til ww n320 for ei kule på 230 grain. med n320 har du fryktelig lite å gå på(min 4,9 og maks 5,2 grain) og variasjoner på hetta bli da å ha utrulig mye å si på trykket. hadde ikke satsa øya på 320-krutt, men hadde sannsynligvis prøvd meg på n340 som har mye større slingringsmonn fra min til maks.Husk at du kan få overtrykk også av å lade med for lite krutt.

Link to comment
Share on other sites

nei, lite trolig at du skader det, men du kan få problemer, i værste fall "slam fire" Du klarer nok sette hetta dypt nok, men må antagelig bruke mye makt, har du svak slagfjær, får du også problem med tenning.Minimums ladning? Det er vel under startladning til manualen. Ikke nødvendigvis et minimum. Jeg får selv best presisjon med N320. At trykket kan bli noe høyere enn ved ei pistolhette, er nok mulig, men neppe no å bekymre seg for med denne ladevekta. 340 bruker jeg for +P ladninges data i .45 Acp

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...