Jump to content

Fletting av innlegg


Poacher

Recommended Posts

http://kammeret.no/viewtopic.php?f=17&t ... &sk=t&sd=a

 

Bruker denne tråden som et eksempel. Håper ikke trådstarter syntes det er feil?

 

Har Moderatorer/styret anledning til å "flette" denne tråden inn i tråden som Tron linker til?

Hvis man har det, så vil jeg anbefale at det blir gjort på slike tråder. Kjenner jeg folket rett, så går det nå en uke eller to... Så er det nytt spørsmål om akkurat det samme.

På den måten vil man få samlet like spørsmål i samme tråd.

 

Trekker en paralell til SL, selv om [søk] funksjonen var på "tur"... Tenk dere om 1/2/3år med gjentagne spørsmål om akkurat det samme så kommer det en sakkar og bruker [søk] funksjonen her inne og får opp xxxx-antall tråder om dette. Da gidder/orker ikke vedkommende å lese igjennom og starter heller en ny tråd.

 

Hvis styret/moderator ikke har denne muligheten, kan det da være en løsning og sende trådstarter link til eksisterende tråd og slette den "nye" i sin helhet???

Har sett flere tråder hvor dette kunne vært gjort, rett å slett for å ha det ryddig. Har bare ikke hatt ork før nå til å kommentere dette.

 

Beklager til trådstarter om Off Topic.

 

Bruker denne tråden som et eksempel. Håper ikke trådstarter syntes det er feil?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Joda. Vi har det Poacher. Vi har mulighet til å flytte deler av tråder eller enkeltinnlegg inn i andre tråder eller fora.

Det har også vært gjort i enkelte tråder.

 

Syntes det er en god ide, men det følger en del ekstrajobb fordi vi må melde fra til forfatterne av innleggene.

Men vi skal jobbe videre med saken og finne en rask, grei og ikke minst ryddig måte å gjøre dette på.

 

Siden vi er svært OT nå, så kan det også nevnes at det er minst like viktig av brukeren å bruke søkfunksjonen riktig.

Hvis man spesifiserer søket litt, så blir det ikke like fryktelig mange treff på det man er ute etter.

Link to comment
Share on other sites

Hvor går grensen for hvor langt en bør gå i å søke informasjon, før en poster et nytt innlegg? Fullt søk på alle, allment tilgjengelige søkemotorer på nettet, ringe DN og MD? Da tror jeg det har blitt langt mellom spørsmålene. Hvis moderatorene skal ha ansvaret for å sjekke om svaret finnes et annet sted på Kammeret, tror jeg de fort går lei. Det må også være en del av ansvaret til medlemmene på forumet, å vise til andre tråder hvor svaret kan finnes. Det kan jo være mange som ikke vet hva de egentlig spør om, før de har fått noen svar. Litt slingringsmonn bør vi tillate.

Link to comment
Share on other sites

@ Tron;

Helt klart at man må kunne spørre om kuler til Bever, men han kunne fortsatt i en eksisterende tråd. Rett å slett for å holde det samlet/komprimert.

 

 

@ rabiat;

Det hadde faktisk ikke vært vanskeligere enn å bruke [søk] funksjonen å legge inn følgende: kule 6,5 bever

Så hadde han fått opp noen reelle tråder omkring tema :wink:

Det er forskjell på slingringsmonn og latskap (Jeg sier IKKE at det er tilfelle her) Det skal også sies at mange syntes det er topp å starte en ny tråd for da føler de at svaret kommer til de personlig. Da kan du selv tenke deg hvordan det ser ut om 5år.

 

Hilsen en som vet hvordan det er å jobbe med slikt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig i at det er brukernes og moderatorenes ansvar å beholde kammeret så oversiktlig som mulig, og gunstig hvis søkfunksjon brukes i stedet for å stille et spørsmål som ble besvart for to dager siden. Fletting av tråder o.l. er gode hjelpemidler som vil bli brukt.

 

Samtidig er det viktig å unngå utidig mas om søkfunksjon og overdreven rydding i tråder, uten at jeg med det mener at noen i denne tråden har mast utidig eller har støv på hjernen, bare tilkjennegir hvordan jeg tenker rundt dette :wink:

 

Tron

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...