Jump to content

458 Win mag


Daywalker

Recommended Posts

Trenger litt hjelp her.

 

Skal begynne å lade til 458`n og trenger noen ladninger.

Kulene det i første omgang er snakk om er disse:

 

Remington 405 grs samt Hornady 500gr RN.

 

Gjerne min/max, krutt type, col og forventet hastighet.

Andre ladninger mottas også med takk...

 

Mvh

 

Daywalker

Link to comment
Share on other sites

Jeg har noen ladninger jeg har brukt, de er rett fra ladeboka og Norma sin bok.

500grs Hornady FMJ RN - Norma 202, 68-72 grs... Denne har merkbar rekyl, får hodepine etter noen skudd.(608-636m/s)

405/400 Remington/Swift - Norma 201, 73-77,5 grs... De lavere ladningene her er ikke så ille, trening.(688-728m/s)

405/400 Remington/Swift - Vv N130, 73-75 grs... Fin til trening og evt jakt. (717-731m/s)

 

Jeg har ikke kommet så langt med testingen av denne enda fordi jeg har litt presisjons problemer, men disse har jeg brukt og ikke hatt tegn til overtrykk...

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte stort sett full hylse med N-140 og Remington bulk 405 gr. kuler. Sa pang hver gang.

 

Sikkert ikke optimalt, men det var det jeg hadde for hånden. Opplevde 458 win. mag som en veldig fleksibel patron å lade. Til jakt gikk det i 400 gr. Woodleigh og 350 gr. North fork.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare ladet noen få patroner i dette kaliberet i forbindelse med å teste en rifle for praktisk bruk. Jeg fant alt det jeg trengte av data i Våpenjournalens ladebok utgave 6. Ser i Norma sin ladebok at de også har et rikholdig utvalg data for 458 Win Mag. Jeg tror at det du spør om finnes i disse to bøkene. De dekker både Vihtavouri og Norma krutt med de vanligste kulevektene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...