Jump to content

Kjøpe CZ75 SP-01 Shadow Custom eller bare en plain?


Lima

Recommended Posts

Hei !!

 

Snart er tiden inne for å søke og handle pistol. Jeg har lest opp og ned på forumet, men jeg er forsatt usikker på hva som er "lurt".

 

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en CZ75 SP-01 Shadow da denne lå rett i hånda på meg kontra andre 9 mm. jeg har prøvd. For å få mengdetrening ser jeg at det kan være likegreit å kjøpe et ombygging sett for .22 LR.

 

På nettet ser jeg at Pedersens Våpen Lager og Jaktdepotet selger Custom varianter av CZ'en godkjent for IPSC production og Grov felt, og jeg lurer på om det er hipp som happ hvem av dem jeg handler med og om jeg kan benytte et ombyggingsett på en Custom eller om jeg må kjøpe en plain variant av CZ'en ??

 

Takk for svar.

 

 

Lima

 

(Joda jeg skal ha meg en presisjons .22, men jeg skyter med luft på jobben så jeg får trent de grunnleggende teknikker der).

Link to comment
Share on other sites

Kanskje best å svare deg siden jeg jobber hos Pedersens Vaabenlager.

 

Vi custombygger CZ'ene selv og tar fulle ansvar og garanti for funksjon og avtrekk.

Hva andre gjør kan jeg ikke svare for, og vil derfor heller ikke si det er "hipp som happ".

 

Kadet settet kan tilpasses CZ SP-01 av børsemaker.

Custom pistol eller ikke, spiller ingen rolle.

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen !

 

Noveske: Jeg må først beklage at "hipp som happ" ikke var eller er ment som noen spydighet eller uttrykk for en negativ flåsete statement. Hvorfor jeg nevner disse to aktørene er at jeg sitter med det inntrykk at begge er tilbydere av gode produkter og tjenester (herunder god fagmessig kvalitet) utfra deres levetid samt positiv omtale i den beryktede "jungeltelegrafen". Igjen beklager.

 

Razorback jeg bor i nærheten av Drammen. Kan jeg kontakte deg over påske ??

 

Lima.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje best å svare deg siden jeg jobber hos Pedersens Vaabenlager.

 

Vi custombygger CZ'ene selv og tar fulle ansvar og garanti for funksjon og avtrekk.

Hva andre gjør kan jeg ikke svare for, og vil derfor heller ikke si det er "hipp som happ".

 

Litt OT..

Har ingen intensjon om å verken være frekk eller spikke fliser, men customvåpen og production er jo en litt selvmotsigende kombinasjon. Personlig er eg litt usikker på om competition hammer, lettere hammer- og rekylfjær og litt småpussing her og der kommer inn under;

 

"19 - Original parts and components offered by the OFM as standard equipment, or as an option, for a specific model handgun on the IPSC approved handgun list are permitted, subject to the following: 19.1. Modifications to them, other than minor detailing (the removal of burrs and/or adjustments unavoidably required in order to fit replacement OFM parts or components, and/or identifying marks which add or remove negligible weight to/from magazines), are prohibited. Other prohibited modifications include those which facilitate faster reloading (e.g. flared, enlarged and/or add-on magwells, etc.) changing the original color and/or finish of a handgun, and/or adding stripes or other embellishments. 19.2. Magazines accessible to a competitor during a COF must not contain more that 15 rounds at the Start Signal. 19.3. Sights may be trimmed, adjusted and/or have sight black applied"

Link to comment
Share on other sites

Det er lovlig, men fjerner noe av hensikten med production klassen (at du kan ta ut din vanlige pistol på banen å være konkurransedyktig). Den praktiske konsekvens er at de aller fleste som hevder seg skyter CZ 75 SP-01 Shadow.

 

Personlig håper jeg det blir noe av singel stack 1911 klassen. Slik jeg tolker det kan du bruke 9 mm (9x19, 9x21 eller 38 kaliber) å 10 skuddsmagasin å scorer i minor eller du kan velge å skyte major men har da bare 8 skudd i magasinet. Det betyr at det blir "jevnere" mellom minor og major skyttere. Det igjen betyr at alle som vil skyte men ikke hjemmelade kan få et fullt konkurransedyktig våpen som oppfører seg som en ekte kokurransemaskin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...