Jump to content

Basset-NM 2012


Ranger

Recommended Posts

Årsmøtet i Norsk Bassetklubb har i helga enstemmig vedtatt at det skal settes ned ei arbeidsgruppe som har mandat til å jobbe med et mål om NM i drevprøver for bassetrasene i 2012.

 

Gruppa ledes av "Hoffvoff", og, for ordens skyld, jeg er med i gruppa på fem personer. Gruppa er enig om at en tråd her skal brukes som en av flere kanaler til å få innspill og synspunkter fra bassetfolket.

 

Norsk Bassetklubb sine nettsider har kommet i ny drakt, og der sies det at forslag til arbeidsgruppa om et mulig Basset-NM vil få sitt eget hjørne. Det vil bli både mulig og ønskelig å komme med forslag om hvordan et slikt mesterskap skal være, også med tanke på kvalifisering og slikt.

 

NM i drevprøver for bassetrasene har ikke vært avviklet før, men andre raseklubber har hatt sine i mange år.

 

Det er ikke bestemt at det skal bli noe NM, det vedtas på Årsmøtet i 2011. Arbeidsgruppa vil heller ikke drive saksbehandling på åpent forum.

 

Så, kom gjerne med innspill, og send de til gruppas leder Hoffvoff (se lenger ned på siden). :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ett mycket bra förslag!!! Vi har ju Basset-SM här i Sverige sedan många år tillbaka, och det har helt säkert ökat intresset för jaktprov här borta!

Kanske kan Basset-NM bli ett avstamp för ett framtida Småhunds-NM? Där drevrar, taxar, beaglar och bassets mäter sina krafter. (Här i Sverige har vi ju Småhunds-SM, och det är nog det finaste du kan vinna här borta om du har en drivande ras)

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo veldig bra :)

 

Skal målet være at flere stiller på prøver bør

kravet senkes noe :wink: jch er for høyt krav.

 

Kvalifiserende runder før NM med feks krav til en 1.eller 2.på jakt prøve

vil trigge mange fler.

 

Settes kravene for høyt er det vanskalig å få med mengden.

 

Er det noen som har tenkt på lage en slags fadder ordning for prøver :wink:

 

 

 

http://www.jeger.biz

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det er viktig å få innspill i en startfase, så der er jeg uenig med deg. Jeg er tilhenger av åpne, demokratiske prosesser der de som driver med bassetrasene får mulighet til å si sitt. De treffer man ikke minst her.

 

Alle idéer og tanker er velkomne, det gir oss et bredest mulig utgangspunkt til å finne en god måte å skape et godt Basset-NM.

Link to comment
Share on other sites

Hei ranger

Det er ett godt synspunkt jegere`n kom med:"Jeg synes denne jobben bør foregå i komiteen fram til deres forslag blir fremmet på årsmøtet i 2011 og ikke på Kammeret eller i andre organer."

Intensjonen på årsmøte tror jeg var att, det var dere i arbeids gruppa som skulle komme med et felles forslag til årmøte 2011 og ikke ta det på forumet.

mvh Leif r :D

Link to comment
Share on other sites

I stede for å diskutere på et forum her hvordan et Basset NM skal gjøres osv.... bør det heller komme innspill til de respektive eller leder i kommiteen via mail eller via bassetklubben sinde sider(det kommer ny side for basset klubben om kort tid).

 

Det er heller ikke fastsatt at det virkelig blir NM-Basset i 2012, det er blitt vedtatt, på basset klubbens årsmøte, at et utvalg skal se på dette med NM-Basset, hvor det muligens vil bli arrasjert i 2012 hvis man finner grunnlag for å arrasjere et slikt NM, at alle brikkene kommer på plass.

 

Jeg vil oppfordre de årsmøtevalgte komitemedlemmene m/leder om å se på dette i fellesskap, sammle innspill, og i felleskap legge ut et eller flere forslag for Basset klubben og deres medlemmer, og ta ting der i fra...og så kjøre en debatt ,innad i klubben.

Link to comment
Share on other sites

På bakgrunn av reaksjonene som har kommet, vil jeg presisere at hensikten med denne tråden ikke har vært at gruppa skal drive sitt arbeid i åpent forum. Tanken har vært å få forslag, ideer og innspill som gruppa kan ta med seg i sitt videre arbeid, sammen med innspill gjennom andre kanaler. Deretter vil disse behandles i gruppa, og når sluttresultatet er klart, vil forslaget sendes inn som et ordinært forslag til neste årsmøte, innen vanlige tidsfrister. Det vil dermed sendes ut som en del av årsmøtepapirene, sånn at medlemmene får mulighet til å ta stilling til forslaget. Det vil ikke offentliggjøres noe annet sted. Så er selvfølgelig håpet at forslaget er bra nok til at årsmøtet kan vedta det, evt med visse justeringer.

 

For at vi skal legge diskusjonen om denne tråden død, vil jeg oppfordre alle som har ideer, forslag eller annet de vil lufte eller diskutere om å komme med dem, men send dem til meg på PM eller E-post, eller ring meg. Du finner E-post-adresse og telefonnr. om du følger linken i signaturen. Så vidt jeg forstår på webmaster vil det også i nær framtid bli mulig å komme med innspill via Bassetklubbens hjemmeside.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...