Jump to content

Lager meg lyddemper(bilder) Ferdig! testet og filmet!


tveraa

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

har nå fått ordnet gjengene, testet den og fått filmet litt med dårlig kvalitet!

ble overasket over dempningen. den demper merkbart bedre enn s&l hardcore. merker til og med forskjell på rekylen.

 

her er det som ble filmet, ikke mye men et smell :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hej Tveraa

Tillykke med resultatet.

Der er intet mærkværdigt i at en demper som er markant længre og tungere virker bedre på både dempning og rekyle.

 

6 Extra moduler på din Hardcore vil reducere rekylen mærkbart samtidigt med at de vil reducere lydtrykket med mellem 6-10dB.

 

Som tidligere skrevet, er lyddemperteknik ikke raketvidenskab :wink:

Link to comment
Share on other sites

TØFT! Er dette en 6,5x55? Nydelig arbeid, og veldig bra effekt (ut fra videoen å dømme), både på lyd og rekyl!

Tror du må legge ut sluttspec på demperen :P

 

er 6,5x55 ja:) hører stor forskjell fra hardcore og denne :D er strålende fornøyd. bortsett fra at jeg samler ca 5mm bedre med hardcore :( men det håper jeg på å fikse med å ladde egne patroner og prøve meg frem på forskjellige ladninger. ikke noe krise, ligger mellom 2 og 2,5cm samling med demperen jeg har lagd :D

sluttspec? hvaforno?:P

Gratulerer..! FY blir bare mere og mere imponert. ut i fra videoen å dømme var de velykket?:D

velykket, ingen tvil :D hardcore demperen skal jeg klage på pga at den ene "metallringen" rundt hullet i den ene modullen har sprukket etter ca 30 skudd(2.gang i bruk), demperen jeg har lagd selv har tålt MANGE fler!!

Hej Tveraa

Tillykke med resultatet.

Der er intet mærkværdigt i at en demper som er markant længre og tungere virker bedre på både dempning og rekyle.

 

6 Extra moduler på din Hardcore vil reducere rekylen mærkbart samtidigt med at de vil reducere lydtrykket med mellem 6-10dB.

 

Som tidligere skrevet, er lyddemperteknik ikke raketvidenskab :wink:

demper bedre, pga volum og mindre hull enn det som er i hardcore (max7mm.) i tillegg til at den demper bedre virker den som å være mer slitesterk etter som min hardcore har fått skade som beskrevet over. og om det ikke var nok bygger den mindre forran munningen :D og trekker lengre bak som gjør at rifla ikke endrer balansepunkt mer enn ca 1 cm.

er ikke særlig begeistret over hardcore demperen. billig er den men mer har jeg ikke og si... lager bedre selv og det kostet meg under 200 kr +litt kos med dreibenken :D

Link to comment
Share on other sites

[

velykket, ingen tvil :D hardcore demperen skal jeg klage på pga at den ene "metallringen" rundt hullet i den ene modullen har sprukket etter ca 30 skudd(2.gang i bruk), demperen jeg har lagd selv har tålt MANGE fler!!

[ :D

 

Du siger at metalringen er sprukket, er det ensbetydende med at den er fallet ud, eller er det blodt de spreker der opstår når bagsiden klinles ud

Link to comment
Share on other sites

[

velykket, ingen tvil :D hardcore demperen skal jeg klage på pga at den ene "metallringen" rundt hullet i den ene modullen har sprukket etter ca 30 skudd(2.gang i bruk), demperen jeg har lagd selv har tålt MANGE fler!!

[ :D

 

Du siger at metalringen er sprukket, er det ensbetydende med at den er fallet ud, eller er det blodt de spreker der opstår når bagsiden klinles ud

bilde kommer om 1 minutt av modullen til hardcore med skade. får si din mening når du får se bilde.

hardcore modul:

DSCN3322.jpg

DSCN3320.jpg

2 små sprekker. hva syns du? kvalitet på hardcore :?:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

får vel legge ut noen bilder til av min egen demper etter at den ble skrudd helt på.

 

2 mm klaring mellom demperen og stokken, all klaring er god klaring :!: kunne vært mindre 8)

DSCN3314.jpg

 

litt vann på stokken, rett inn fra testskytingen :D

DSCN3315.jpg

 

DSCN3316.jpg

 

hva syns dere? :D

Link to comment
Share on other sites

http://www.schultzlarsen.com/z_default.htm

Klik på linjen vis filmen om schultz larsen,

Så findes der et lille klip der viser hvordan disse ringe monteres.

De sprekker du sser var som forventet de spreker der jævnligt opstår under montering. De er fuldstændig uden betydning, da trykket kommer fra den anden side. De er kun et produkt af at kraven reelt er for lang, og derfor jævnligt ekspanderes udenfor det modhold som selve alu ringen yder.

Skyd du bare de næste mange tusinde skud uden det mindste bekymring, Ringen ændre sig ikke.

Link to comment
Share on other sites

så det skal være sprekker i demperen? :shock:

 

Det er måske lidt markant at sige at der skal være sprækker i en demper. Der er her tale om en monteringsmetode der udsætter et tyndvægget ekapansionsrør for en deformation, hvorved en del vil sprække. Deformationen er beregnet på at forhindre at conussen falder ud, når der ikke skydes. Når der skydes vil gastrykket selv sørge for at presse conussen i bund fra den modsatte side.

 

Du kan tildels sammenligne processen med popnitning, eller montering af forstærkningsøjer i presenninger. Her forekommer også den type sprækkedannelse, der også her er fuldstændig uden betydning. Jeg er 99,8% sikker på at det har været sådan fra begyndelsen

 

Det vil være interesant om du klare at skyde så meget at de falder ud. Jeg er rimeligt overbevist om at du både har tømt kassebeholdningen din, og slidt flere piber op, før de ramler ud :wink:

Link to comment
Share on other sites

driver med de en god del på skolen, fytti katta for no møkk

 

Jeg jobber på TIP på skolen... Ser det at det er mange som tror at det å gå på mekken er så enkelt, men man kommer ikke langt uten ett visst talent da ;) Dessuten er ikke maskinarbeid møkk, det er kjempeinteressant.

 

 

Men dreiing og fresing er ikke innen mitt interesse felt;) er fra person til person de vettu;P

 

PS har 5 i dreiing og fresing da.. ( produksjon )

For å få en 5'er så må man kunne og dreie, men jeg liker de ikke:)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...

takk Raymond, bare å komme til brønnøysund det;)

 

har ikke fått skutt så mye med den demperen. jaktmatch samler bedre i hardcore demperen min :/ regner med det er pga vektforandringen. noen som har tips til hvordan jeg kan få den til å samle bedre med jaktmatch? hva annent enn vektendring kan gjøre presisjonen bedre i ferdigrullet jaktmatch 120gr. ? :roll:

er ikke snakk om mer enn ca 20mm samling med 5 skudd med min hjemmelagde demper og under 10mm med hardcore demperen på 100 meter, men er irriterende at den demperen som demper best og ser penest ut ikke også skal samle best med jaktmatch :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...