Jump to content

MOA/MIL ROEs triks


JevèrMann

Recommended Posts

Jeg så videoen til ROE og gikk umiddelbart til verks.

http://www.youtube.com/user/sierra645#p ... UfgrUE-Hgg

 

Tanken var å dra den litt lenger og lage det hele i Photoshop, og så printe og lime endringen på tårnet.

Da jeg begynnte å tenke litt over saken så oppdaget jeg et problem.

Hvis jeg merker alle 7. med .5 og alle 14. med +1 så vil ikke disse merkingene stemme når rattet har gått en hel runde.

På mitt sikte (Leupold mk4 M1) så har jeg 3 klikk for mye etter en runde, og merkingen blir således feil.

Har noen en smart løsning på dette, eller en lur huskeregel for å ikke ratte feil?

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Har samme problem på min Bushnell 3200 Elite 10x mildot.

 

Så for meg en merking lik denne på PMII

 

sbmoaturret2CROPbig.jpg

 

slik at en fortsetter merkingen over 1. runde. Men da er en litt avhenig av å lage seg en zero stopp eller lign så en vet hvor en er

 

Ser frem til å høre andre forslag :-)

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte at jeg kansje kunne jobbe med det faktum at tårnet mitt går opp og ned, og allerede har en enkel metode for å vise antall rotasjoner. Jeg laget noen skrå fargestriper, slik at fargen på den nederste stripen som er synlig indikerer hvilken rotasjon jeg er på. Stripen skifter brått til neste farge ved fullført rotasjon. Planen var da å lage MIL merking på forskjellige linjer, og i forskjellige farger som sammsvarer med antall rotasjoner. Dette ble litt vanskelig å forklare, så ta en titt.

moamilmerking.jpg

Jeg har ikke lagt inn MIL verdier ennda, og jeg er usikker på om dette er brukbart, da det sannsynligvis blir veldig uoversiktelig på rattet, men vi får se. :)

Innspill eller andre idèer er meget velkommne.

Link to comment
Share on other sites

Da var jeg ferdig, men jeg er ikke helt fornøyd.

For det første så ble tallene veldig små, og i strid med konseptet "Veldig synlig og veldig stygt". :P

For det andre ble det så mye forskjellige farger at det blir rotete.

Forslag til forbedringer mottas med takk, da jeg sitter litt fast nå.

 

Følgende bilde viser 12 MIL:

12mil.jpg

 

Dette viser 18 MIL:

18mil.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...