Jump to content

Nybegynner rifle til helt fersk jeger


rrmagne

Recommended Posts

Hei,

 

Holder på å ta jegerprøven i disse dager og i den forbindelse har jeg blitt tilbudt

og få kjøpt en Remington 710 for mellom 4000 og 4500 kroner med kikkertsikte som standard følger med

denne riflen.

 

Noen formeninger om dette er et godt kjøp eller ei?

Link to comment
Share on other sites

Ville styrt unna den, da det er en "billig billig" rifle, med begrenset kavlitet.

 

Vet om noen som har slike, noen få er godt fornøyd med de p.g.a. god presisjon, resten er ........

 

Ville heller sett på bruktmarkedet etter en Remington 700 BDL (liker ikke ADL), Savage, Howa eller aller best Tikka 595/696 modellen.

 

Heller spar til en litt bedre rifle enn dette tilbudet, ville nok styrt unna denne modellen.

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Dette er vel kjent som en nokså elendig produkt fra Remington??

 

Ville heller fått tak i en remington 700 hvis det er remington du vil ha.

 

Ellers er vel det Weatherby tilbudet hos xxl uslåelig til den prisen.

 

Ville ellers bestil en Leupold VX II 3-9 x 40 (eller VX I hvis budsjettet er stramt), + standard leupold montasjer fra

 

http://www.theopticzone.com

Total pris ca. noe under 3000 levert på døra ferdig fortolla.

 

Da har du en solid rigg for 6000,- med et meget robust mellomklassesikte.

 

Tenk ellers på hva du skal bruke rifla til, og hvor mye penger du har å bruke på slike fritidsaktiviteter som friluftsliv, hvor mye du i dag kan bruke på rifle + montasje + kikkertsikte o.s.v.

 

Er målet å skaffe seg en rimeligst mulig rifle for å jakte rådyr, hjort, elg med, gjør den Weatherbyen til 2990 jobben. Avtrekkene er kanskje ikke av de beste, men det kan du eventuelt skifte senere hvis du skulle ønske det. Låskassen er vel kjent for å være brukende. Stokken er plast som mye annet.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Mitt tips er at du kjøper så dyr rifle og så dyr kikkert som du overhodet kan ta deg råd til. Nybegynner er ikke alltid synonymt med fattig. Hvorfor skal en nybegynner ha en dårlig rifle og tilsvarende kikkert? Denne pakken vil på en måte være din første kontakt med jegertiværelsen, da synes jeg det blir helt feil å kjøpe billigst mulig.

 

mvh Kriegh

Link to comment
Share on other sites

jeg har ei remington 700 bdl i 30-06 med meopta 4x32 som jeg bruker på elgjakt, har lliten kikkert da jeg har begynt å gå med hund. dette synes jeg er et godt våpen. ikke kjøp billig pakka. det blir dyrere til slutt og du blir aldri fornøyd. kikkert størrelse må du velge litt utifra hva du skal jakte. men jo større jo dyrere

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...