Jump to content

Diamond Line Bane


brodsjo

Recommended Posts

Får snart ny Sauer 200STR :D, og tenkte å kjøpe ferdigladde patroner i første omgang for å spare tid og gjøre ting enklere nå i starten. Kan jeg gjøre noe galt med Norma Diamond Line Bane?

 

Det kan jo være store variasjoner fra gevær til gevær, men er det noen sannsynlighet for at denne ikke går bra i en Sauer?

Link to comment
Share on other sites

For å si det sånn, det meste av skytterlagsammo fra Norma, Lapua og Raufoss går godt i de fleste 6,5 sauere.

 

Det som i mine øyne er de sikreste valgene er Normas DL bane, Lapuas 8 eller 9 grams scenar, Raufoss 9,1-9,3 grams super sierra. I tillegg til rekrutt ammo fra en av de tre produsentene. Alle disse pleier samle i de fleste sauere.

Link to comment
Share on other sites

Får snart ny Sauer 200STR :D, og tenkte å kjøpe ferdigladde patroner i første omgang for å spare tid og gjøre ting enklere nå i starten. Kan jeg gjøre noe galt med Norma Diamond Line Bane?

 

Svaret er ganske enkelt nei :-) Denne ammoen går godt i "alle" børser.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte noen esker av den sorten engang, overraskende mye kulekast på enkelte patroner. Men jeg sa ingenting til børsa, og den satte kulene i fine grupper! :)

Personlig holder jeg en liten knapp på Lapua, hylsene er svært jevne og virker noe hardere/sterkere i hekken. Men Norma holder nok også svært høy kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...