Jump to content

Sauer-kasse. Kjøpe hvor og til hvilken pris?


jerognal

Recommended Posts

Har begynt å tenke på en jaktfeltrigg til Kruttungen.

Lurte på å få fatt i en utskutt banesauer å bygge på.

Hva er riktig pris for en kasse, og hvor får man fatt i en?

 

Andre innspill taes imot med takk.

 

Brukte sauere koster nypris minus løpsprisen..ca 11000kr men da pleier du og få med ekstra magasiner ovs på kjøpet. Beste er nok og kjøpe noe annet hvis du vil ha noe som er rimeligt eller kjøpe ei ny børse med engang.

 

Remington 700 er fine våpen og bygge på hvis du vil lage en jaktfeltrigg...Bare ett hint :roll:

Link to comment
Share on other sites

Remington er ikke aktuelt. Må sikkert bruke masse gryn på avretting og lapping.

 

Et alternativ er selvf. å kjøpe nytt, men for meg ser gromriggen ut som en kvalitetskasse(Sauer??) og en S&L-pipe.

 

Er bare begynt å tenke på det, og har god tid. Vixen 222'en holder lenge enda... :lol:

 

Men med tiden må jo poden ha noe skikkelig også. Enda ett år til han blir 16.....

Link to comment
Share on other sites

Remington er ikke aktuelt. Må sikkert bruke masse gryn på avretting og lapping.

 

Et alternativ er selvf. å kjøpe nytt, men for meg ser gromriggen ut som en kvalitetskasse(Sauer??) og en S&L-pipe.

 

Er bare begynt å tenke på det, og har god tid. Vixen 222'en holder lenge enda... :lol:

 

Men med tiden må jo poden ha noe skikkelig også. Enda ett år til han blir 16.....

 

Hørte ikke dette????

 

Har en remingtin jeg av billigste type...Etter den fikk en rett løp :oops: Så skytter den samlinger rudt 10mm på hundre meter uten mere hokus pokus....Hvis jeg får en fin pris så kan du få kjøpt den :D Knall børse som desverre blir brukt litt forlite om dagen...

Link to comment
Share on other sites

Nei da finner jeg heller en utskutt Browning A-bolt. :wink:

 

 

Hehe... 8)

 

Men det finnes jo mye fint å bygge litt på da....Hva med en Parker Hale(skrev jeg det rett?) Dette er jo en mauser kasse med helside og som går for rundt 2000kr på bruktmarkedet....Finnes mye fint mauser stasj som man kan bygge med da? En av mine onkler hadde en slik og den gikk som bare det den...Hadde mange samlinger rundt 30mm med gammel slitt 308win løp.

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat kjøpt meg en ny sauer 200str kasse hos våpenloftet i førde,den kom på 6800 kr,fikk med ei brukt pipe som har gått ca 3-4000 skudd som eg skal korte inn og dreie av.den kan eg i vertfall bruke ei stund

Har også bestilt meg stokk hos tyristuben,den får eg rett over helga som halvfabrikat,grunnet lang leveringstid.så totalt med montasje ender eg vel på 13000kr :oops:

Eg syns det var greit ågå for sauer kassa,den har vertfall god annenhånds verdi. :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...