Jump to content

Merkelig oppførsel


Judin

Recommended Posts

Jeg har en 9 måneder gammel drever og dachs blandet tispe. I dag fikk hu en pipeleke som det virker som hu tror er en valp eller noe. Hu beskytter den samtidig som hu ikke skjøner helt hva den pipelyden er da hu biter på den og blir litt redd. Hvis jeg tar i fra henne leken så går hu rundt og piper og leter etter den helt til hu finner den. Hu har hatt sånne leker før men aldri reagert på denne måten.

Er det noen som har opplevd noe lignenede med hundene sine?

Link to comment
Share on other sites

Har vel vert borti noe lignende ja, har du hørt om innbilt svangerskap?

Har hørt om det ja. Hart hatt 2 hunder som har hatt det før, men ingen av dem reagerte på leker.

Hu er jo bare 9 måneder og har ikke hatt løpetid enda, men regner jo med att det er noe i den duren. Men hva skjer hvis jeg fjerner den leken som hu passer så godt på?

Link to comment
Share on other sites

Innbilt svangerskap er det nok ikke i og med at hun ikke har hatt første løpetid enda formoder jeg? Men hun er på vei inn i den vil jeg tro. Oppførselen hennes er også veldig moderlig selv om hun ikke helt skjønner det selv :)

 

Personlig liker jeg ikke at hundene mine får eiertrang og innbiller seg at pipeleker/sokker/baller osv. er valper, så alt sånt fjernes dersom jeg ser slik oppførsel. Så det som skjer med tispa di om du fjerner leken er at hun vil mase litt og deretter glemme den. Hurra for korttidshukommelsen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...