Jump to content

Hvem fører North Fork kuler?


seawolf

Recommended Posts

Er ingen her på berget som importerer NF kulene.

 

Jeg fått svar på mail fra NF i USA...de jobber mot en svensk importør nå.

 

Og hold deg oppdat på denne siden, så kan det hende at de snart kan kjøpes igjen.

 

http://www.nfbullets.se

 

Et lite OT spørsmål....jeg har 200grs NF kuler som skal brukes i min 30.06...har du erfaring med disse kulene? Ladedata?

 

Edit: Jaktdepotet har ikke flere kuler igjen....snakket med Idar....han mente 8-10 mnd leveringstid :?

Link to comment
Share on other sites

Jaktdepotet importerte dem tidligere.

 

Men eieren av NF, Mike, sluttet produksjonen av kuler for en stund siden. Senere ble firmaet kjøpt av noen andre som startet opp igjen.

Sist jeg prata med JD, fikk ikke de importert NF, da firmaet ikke var registrert hos US State dept som eksportør. Mulig dette har endret seg men jeg ikke. Du kan prøve å ringe JD i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tips.

 

Jeg har ingen personlig erfaringer med NF, men en jaktkompis bruker de i 338 Winmag.

Grunnen til at jeg spør er at jeg neste år skal jakte Planes Game i to Dangerous Game områder i Namibia.

I det ene området finns det en god del Kalahari Desert Elefant, i det andre er det løver og hyener som trekker inn fra Etosha National Park. Begge disse områdene er uten gjerder og dyr kommer og går som de vil.

 

Det å ha soft og solid av samme fabrikat og ferdig innskutt, virker å være en fordel om ting utvikler seg negativt.

North Fork har fått mye god omtale og har ihvertfall reklamert med at soft og solid skyter til samme poi.

 

Kaliber blir 375 Ruger og kulevekt 300 grn.

 

Barens TXS og Solid er også et alternativ, det samme med Woodleigh PP og Solid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...