Jump to content

Rizzini, Beretta, Lanber, andre?


stratos

Recommended Posts

Er på utkikk etter en ny hagle. Har hatt en Star Baikal sporting O/U, 3.8kg 76cm løp. Etter høstens jakt er jeg grundig lei "monsteret". Stort og tung og smal spredning selv med cylinder cylinder. Og det ruster relativt lett.

 

Har vært gjennom samtlige våpen foretninger i Oslo, Akershus og Kristiansands området, og sjekket en del på nettet. Budsjettet er 20 000kr våpen og våpenskap. Våpenet bør være passe "lett". Har ikke bil, og har Hund. Så turene er lange og til langtvekkistan.

 

Har kommet frem til følgende tilbud: som virker lokkende, men ut etter erfaringer:

 

Beretta silver pigeon 686, ny, 71cm løp alle choker 12/76. 3.1-3.2kg. 13 990kr,

 

Rizzini Omnium EM light, demo vare i butikk, "ny", 66cm løpt alle choker 12/76, 2,65 kr, 10 000kr (veil 15 000)

 

Lanber gyttorp light, ny, alle choker, stålkasse, 71 cmløp 2,8kg, 11 990-13 990 kr.

 

 

 

Vet noen hvordan Rizzini er som merke? Varer det lenge?

Før var Beretta veldig bra men har fra flere at det har tapt seg. Vet at de har veldig bra treverk, men er ikke det som står høyest for meg.

 

 

 

Om noen vet om noen flere aktuelle tilsvarende gode tilbud post it her. Har berettaen og Rizzinien på hold til Lørdag. Da skjer kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

Se deg ikke om. Kjöp Beretta og du vill aldrig angre deg. Har meget lang erfaring med Beretta 687 - aldrig noe tull - aldrig klikk,verken på banen eller på jakt. Snakker vi om jakthagle o/u er det kansje kun Browning som kan sidestilles i kvalitet og skyteegenskaper. 8)

Link to comment
Share on other sites

Må være bra pris du har fått på Beretta`n? Mener dem ligger på nærmere 20000,-

Hva har du hørt som gjør at du mener Beretta har tapt seg?

Er bare litt nysgjerrig, for jeg har aldri hørt om noen som har brukt opp ei Beretta hagle.

 

 

Det som nesten alle våpenbutikkene jeg har vært innom sier at før så var alle berettaene "håndlagde", eller gått over manuelt. Ingen skulle komme ut på markedet før det var sjekket at det var en "ordentlig" Beretta. Kvalitet, utseende, mekanisme o.l. En ordentlig kvalitets hagle fra A til Å.

 

Det de sier er at nå som Beretta er såpass store og har gått over til fabrikk løsninger, som ikke oser den samme kvaliteten som før. Spiller litt mer på merkenavnet "Beretta" nå enn før. Noe de backer opp med prisen på f.eks eldre Berettaer.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du skal ha noen grunn til å bekymre deg over kvaliteten på Beretta, selv om de virker litt mindre fintunet nå en noen år tilbake. Og går du i en butikk som har inne alle kandidatene dine og bruker litt tid på å prøve å hive opp og svinge på dem i direkte sammenligning, så er jeg ganske overbevist om at det er Berettaen som blir med deg hjem :wink: Balansen og førligheten i de haglene er etter min mening uten konkuranse i sin prisklasse (har selv en 685 i kaliber 20-76, den skal jeg ALDRI kvitte meg med).

Link to comment
Share on other sites

Beretta silver pigeon 686, ny, 71cm løp alle choker 12/76. 3.1-3.2kg. 13 990kr,

 

Nå fikk jeg vondt i magen når jeg ser det tilbudet du har. Kjøpte akkurat samme halge til ca 18 000kr.

Løp og kjøp, jeg er ihverfall kjempefornøyd!!!!

Link to comment
Share on other sites

Browning cynergy eller B525 er gode hagler.

Skyter og jakter selv med cynergy`n. Kjempe fornøyd. :D

En kamerat av meg har nettopp kjøpt en Rizzini Vertex, og fått blåst igjennom ett par tusen skudd.

Virker som det fungerer det også, men om det er noe å ha er ikke godt og si enda....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hei, var innom og så på berettaen, flott hagle. veldig fin. så sendte rizzinien i retur. venter bare på papiret fra politiet. Har også forelsket meg i en Browning Cynergi som ser litt "space" aktig ut. som jeg kan få til samme pris. så det ser mørkt ut for Berettaen =O

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...