Jump to content

Hvor kjøpe bjørkefinèr/laminat?


Recommended Posts

5mm, så du må lime sammen et antall plater. For penest resultat bør det høvles bort et lag på ene siden slik at du ikke får doble hvite lag i laminatet. Jeg tror ikke jeg hadde brydd meg om det. Lim ett lag om gangen, bruk f.eks. biltemas lamineringsepoksy og tvinger. Masser limet godt inn i limflatene før du legger dem sammen. Bra om du får så mye press på platene at overskytende lim tyter ut og kan tørkes bort. Funker sikkert med hvitt vannfast trelim også.

http://www.nortrading.no/default.asp?page=293&product=3314&p3314_v=1

 

Trevaren har også bjørkelaminat, men du risikerer kvist.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Vi kjøper fra enten Optimera eller Oslo Finèrfabrikk, og i den forbindelse tenkte jeg også på om jeg skulle laminere noen stokkemner. Men da sjefen nevnte at innkjøpspris på 2mm Bjørkfinèr av nødvendig kvalitet var over 1000,- pr. ark så tror jeg ikke at dette blir noe jeg gjør bare for moro skyld :wink:

 

EDIT: Lite forbehold om at jeg ikke har sjekket noen priser selv, dette var ment som en røflig pekepinn. Dessuten er det her snakk om enten 1,20mx2,40m eller en eller annen merkelig størrelse 2x2m eller noe i den duren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...