Jump to content

Gjøre praktiske 870 enda mer praktisk...?


thuus

Recommended Posts

Hei,

 

Har den mest praktiske av alle praktiske hagler, nemmelig Rem 870 express. Den er helt orginal og fungerer i og for

seg perfekt. Har satt meg ned med mutters symaskin og laga ei "taktisk"bæresele som gjør at hagla henger pent over

brystet og jeg kan bruke henda til noe annet. Men det jeg lurer på er om det går an å stæsje opp, modde, sette på noe

for å gjøre den enda mer praktisk. Har vurdert å sette på patronholder på venstre side av låskassa, men er dette hensiktsmessig

eller er det jalla? Noen som har forslag til hva som kan gjøres for å gjøre det praktiske bruksjernet enda mer brukervennlig?

Link to comment
Share on other sites

i mitt hode er den "optimale" 870n omtrent slik:

 

-870 wingmaster låskasse, med 55-60cm løp, og utskiftbare choker.

-speedfeed syntet skjefte, ikke noe taktisk tullball, bare et vanlig syntetsjefte som er bedre enn det originale.

 

det eneste ekstrautstyret jeg ønsker på en slik er ei 20"pipe med åpne riflesikter, men det er egentlig litt tullball om man ikke skal skyte slugs.

 

3" kammer, eller lengre, ser jeg egentlig lite behov for, 70mm patroner fungerer utmerket til det meste av norsk småviltjakt.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har forslag til hva som kan gjøres for å gjøre det praktiske bruksjernet enda mer brukervennlig?

 

Hva skal du jakte? Hvormange skudd kommer du til å ha behov for å avfyre, og lade hurtig i "en sving"? Skal du jakte fugl, eller bokstavgjenger? Kan ikke helt se behovet for sidesaddle med mindre du skal jakte på mer enn 2-3 karer. Har selv hatt på en slik +6 sidesaddle, men tok den fort av. Det er mer hensiktsmessig å ha plasten i lomma.

 

Det eneste som kan være en liten upgrade, samme hva du skal jakte" er fiber korn. Man finner siktebildet raskere da, og spesiellt i dårlig lys.

 

En synt stokk er også god å ha, personlig så foretrekker jeg, og skyter bedre med pistolgrep på 870'n. Handlet meg en ATI stokk, og var veldig fornøyd med denne.

Link to comment
Share on other sites

Har slikt lite fiberkorn i rødt. Liker det svært godt. Jakter hovedsaklig sjøfugl og det er mye kappe skudd. Stokken er syntetisk, men ikke med vertikalt pistolgrep.

 

Ser at folk gjør mye rart med sine 870er, men vil ikke at min skal bli noe jallamekk, liker den alt for godt til det. Det eneste må være om noen har noe som faktisk er praktisk og hensiktsmessig

Link to comment
Share on other sites

Med en god reim er du vel på god vei.

Patronholder på børsa har jeg muligheten til, men gidder ikke bruke den grunnet ekstra vekt og at jeg lader fort nok fra belte, sekk eller lomme. Eneste vitsen med noe sånt måtte være å lade uten å ta våpnet fra skulderen.

 

870 er vel den hagla det finnes mest ekstra til - mye bra og mye skrot.

Så en som skrøt av en forstokk fra Hogue. Gummiert og godt grep. Ellers er fiberoptikk nevnt... hmm, større sikringsknapp skal finnes, men om det er lurt eller ei, vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...