Jump to content

Hvordan få ut Camphor/Kamfer lukten ut av teppet!


Gullars

Recommended Posts

Hei!

 

Har kjøpt et par army ulltepper fra USA. Disse er blitt sprayet, eller mer riktig, MARINERT i denn sprayen / oljen.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Camphor

 

Dette er selvsagt for å holde unna mugg & lus slikt jeg har forstått det. Det er jo vel å bra. Denne SINNSYKE STERKE lukten gjør teppene umulig å bruke! For de som ikke har vært borti dette så er Kamfer blant annet brukt i Tigerbalsam. Teppene lukter like sterkt som tigerbalsam , bare værre og dårlige lukt!!!!

 

Jeg har vasket det en gang i vaskemaskinen på sån " wool platinum " program og latt teppet henge 3 dager ute på altanen i " kulda " i håp på om å få ut lukten! Men det er tydeligvis NO GO!

 

Noen forslag?

Link to comment
Share on other sites

Det har du nok helt rett i, men får jeg ikke ut den sinnsyke sterke lukten kan jeg egentlig bare kaste ullteppet!

 

Marinerte teppet i en sån plastboks du brygger øl/vin i! X antall liter vann og en 2 liter eddik. La stå i ca 2 døgn! Har fått lufet ut teppet. Kjørt det en gang til i maskinen! Nå lukter vaskemaskinen min Kamfer, og alt som blir vasket i den!!!!!!!!!! BAD IDEA! Har måttet vaske maskinen med eddik :shock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...