Jump to content

Hadeland jaktfeltkarusell


larsern

Recommended Posts

Var på Lygna i helgen og skjøt for meg å være godt i sporter B. Jeg ledet etter lørdagens skyting. Etter å ha sjekket lista søndag kveld så ser jeg at Hans Petter Løberg fra Nes og Helgøya står som vinner av sporter B. Etter det jeg kan skjønne så er han sporter A, i allefall så er han påmeldt til NM og prøve-NM i sporter A. Jeg tok opp dette med stevneleder pr. telefon, og han sa de kjørte egne regler (?) når det gjaldt klasseføring for Hadelandscupen. Du måtte oppfylle gjeldene krav (142 p) i 2 stevner påfølgende år og da oppnådd i Hadelandscupen. Nå skjøt Herr Løberg vitterligen 146 p på Gran og 148 på Lunner i 2009, slik at dette skulle kvalifisere for opprykk til sporter A med god margin.

 

Mitt spørsmål er da, det egne regler for Hadeland når det gjelder klasseføring kontra NJFF sitt?

Link to comment
Share on other sites

ja det har seg slik at jeg skaut meg ned fra A skytter i forige sessong. neste år så er jeg i A igjend. Men for min del så er det total som teller.målet mitt er og slå ronny haugen og klare jeg det så har en noe og gjøre i en nm finale. ronny er i ei klasse for seg selv nesten vil jeg si når det gjelder boj. der har vi mye og lære alle mann.

Link to comment
Share on other sites

Mitt spørsmål er da, det egne regler for Hadeland når det gjelder klasseføring kontra NJFF sitt?

 

Etter det jeg har skjønt så er det egne regler i Hadelandscuppen på dette, så derfor bør vel dette tas opp med styret i cuppen om man er misfornøyd eller mener at det er noe galt med klasseførimga :) Etter de nye reglene som ble innført i fjor så rykker man ned om man har 2 stevner under 142 i cuppen.

 

Pettern skaut noen dårlige stevner i fjor så derfor skaut han seg ned. I år skyter han imidlertid utrolig bra så dere skal jaggu holde i om dere skal slå han, så det er bare å bruke tida på trening isteden for å være bitter på pokalen som glapp. hehe. .Jeg unner han virkelig at det går bra å synes det var artig at han dro i land klassevinner, storvilt-vinner og stevnevinnerpokalen på Krødsherrad. Er ikke så ofte en B-skytter gjør det, men med 150p og bra skyting på poengskiver kan dette skje.

 

I NJFF sine stevner så har han ikke rykket ned derrav er han A-skytter, der han egentlig hører hjemme. Man kan jo legge seg på minnet det han selv skriver, at han konkurerer først og femst med de i A alikevel. Det er jo ingen tvil at han er der neste år!

Link to comment
Share on other sites

www.jaktfeltcup.com

 

 

KLASSEKRITERIER - RESULTAT

 

Jakt C: Alle som ikke har oppnådd 105 poeng minst 2 ganger i foregående års jaktfeltsesong

Jakt B: Alle som har oppnådd 105 poeng eller mer, men mindre enn 131 poeng, minst 2 ganger i foregående års jaktfeltsesong.

Jakt A: Alle som har oppnådd 132 poeng eller mer, minst 2 ganger i foregående års jaktfeltsesong.

Sporter B: Alle som ønsker, uavhengig av utstyr. Videre de som ikke har oppnådd 141 poeng minst 2 ganger i foregående års jaktfeltsesong.

Sporter A: Alle som har oppnådd 142 poeng eller mer, minst 2 ganger i foregående års jaktfeltsesong.

Lagskyting: Max 1skytter m/sporterutstyr.

Nybegynnere starter i klasse B (eve junior/veteran etter alder)

Opprykk juniorer: Etter gjeldende poengkrav for respektive klasser (jakt/sporter)

Opprykk jakt/sporter: Etter gjeldende poengkrav (SpB/SpA)

Lagskyting Max 1 skytter med sporterutstyr.

KLASSESETTING:

 

Skytterne klassesettes etter de to beste stevnene etter tilgjengelige resultater forrige jaktfeltsesong. Foreligger kun et resultat, legges dette til grunn for klassesetning.

Link to comment
Share on other sites

etter hva som sto på klasseføringa for 2010 så er jeg oppført som sporter b,og har meldt meg på etter det. men speller ingen rolle for meg om jeg skyter i A hvis det letter dagen for enkelte i b klassa, skal se om jeg får meldt meg opp jeg så blir det nok pokal skal du se, værtfall for dette året.

mvh hans petter løberg

Link to comment
Share on other sites

Larsern, meg bekjent snakket du ikke med stevneleder, men bare leder for Hadelandscupen, nemlig meg. Jeg sjekket en gang til nå, og jeg kan ikke se at Hans Petter en gang deltok på Lunner i 2009. Jeg finner derimot bare at han klarte 1 stevne over 142, nemlig på Gran stevnet, som du også sier. Han hører derfor hjemme i Sporter B i år. (I BOJ og Hadelandscupen).

 

En annen sak, jeg vil gjerne bli sitert korekt Larsern:

De stevnene som legges til grunn for klassesettingen i Hadelandscupen er resultater som er tilgjengelige fra BOJ og Hadelandscupen. Dette gav i fjor 9 stevner, noe som oftest vil gi et riktig bilde av hvilket nivå skytteren ligger på. Jeg var til stedet på Krødern, så jeg fikk med meg at han gjorde det bra der også, men det skal ikke brukes mot han i denne sesongen.

 

Det er flere variabler i disse 2 cupene i forhold til NJFF, så det bør etter hvert være en kjent sak at skyttere kan delta i forskjellige klasser på NM i forhold til cupene.

 

Om noen har flere spørsmål rundt dette så må dere gjerne ringe meg, eller sende en melding.

 

 

Edit: Pettern, du skal holde deg i B denne sesongen, uansett om det gjør livet surt for konkurrentene dine! :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det Larsern vil frem til er vel at Pettern hadde 148 og 146 p. i karusellen i fjor, men uten at jeg kjenner karusellen, så er vel det ene stevnet ikke med der? Bygger nok på en misforståelse, og tror nok det svaret hadde holdt lenge for Larsern.. Pettern kan nok skyte videre i B han, det er uansett ikke lenge han er der, med den skytinga ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke påstå at Pettern ikke skjøt et stevne med 148 poeng i 2009, men det var ikke på Lunner som Larsern sier. Som sagt, det er disse 9 stevnene som brukes som grunnlag. Det ville fort bli litt mye om klasseføringslistene skulle følge alle de små og store stevnene på Østlandet. Jeg skal ikke påstå at dette ikke kan løses ved å følge NJFF, men dette er ikke bare opp til meg og bestemme.

Link to comment
Share on other sites

Beklager folkens, ser at jeg tok feil iht. Lygna stevnet i 2009. Det er ikke det at jeg ikke unner Pettern seieren, det har han selvfølgelig fortjent. Jeg har ikke deltatt på Hadelandscupen før og var ikke kjent med at de kjører egne klasseføringslister.

 

Har ikke noe problemer med å godta tingenes tilstand. Og vær du sikker jeg skal legge meg i hardtrening for å slå alle om de skyter i A,B,C eller D (overbevist om at dette skjer en vakker dag)

 

Ha en fortryllende helg...

Link to comment
Share on other sites

hehe ja det at ingen trener trur jeg hva jeg vil om. sniper arne og jeg trener stort sett en gang pr uke og det vil jeg tro di fleste andre som skyter veldig bra poengsummer uansett klasse og gjør. fordelen som erfarene skyttere som sverre lindstad for eks er at han er fortere inne at i formen en vi som ikke har så mange år i felten. og skal en være med helt opp så er det trening og atter trening som gjelder, også mental trening er viktig det merker en fort når det er finaleskyting,presse blir mye mer og feilene kommer lettere. derfor så må en sette seg litt høye mål ,og skuffa blir en opptil flere ganger før en KANSJE lykkes med et topp resultat.

En ting er sikkert er at vi på hedemark siden mangler en del på det som dere i boj og hadeland karusellen har mange deltagere og 2 dagers stevner,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...