Jump to content

Hjelp til søknad


torcar

Recommended Posts

Jeg skal sende inn en søknad og havagærn som jeg er så vil jeg prøve å få godkjent mest mulig mens det ennå er mulig å annskaffe håndvåpen i dette landet...

 

Her trenger jeg noen tips... jeg driver for det meste rekreasjonsskyting og deltar ikke i konkurranser.

 

Jeg har følgende fra før:

 

.22 cal pistol

9mm Beretta 92

.454 Casull 6" løp

 

 

Jeg vil ha en .45 ACP og skal søke på det.

 

Men... jeg kunne også tenke meg en 10mm, men vet ikke helt åssen jeg skal gå frem for å få godkjent en søknad på denne også.

 

Tar gjerne tips på 45'en også...

 

Hva bør jeg oppgi at 45'en skal brukes til? Og hva kan jeg oppgi at 10mm'eren skal brukes til som ikke også 45'en kan benyttes til.

 

9mm'eren oppga jeg at skulle brukes til Trening/konkurranse da den ble godkjent en gang i tiden...

 

Geniale forslag? ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal sende inn en søknad og havagærn som jeg er så vil jeg prøve å få godkjent mest mulig mens det ennå er mulig å annskaffe håndvåpen i dette landet...

 

Her trenger jeg noen tips... jeg driver for det meste rekreasjonsskyting og deltar ikke i konkurranser.

 

Begyn å konkurrere eller vær fornøyd med det du har.

Link to comment
Share on other sites

Er du rekreasjons kytter har du mulighet (ikke krav) på å få innvilget inntil 4 våpen som benyttes i ditt forbund. Med det du har så dekker du de absolutt meste, men du kan kanskje få innvilget en 10mm pistol til magnum 1. .45 acp er det værre med da 9mm også kan nyttes i militærflet (I den grad en beretta 92 kan brukes til noe da :twisted: )

 

Ellers støtter jeg slemmo fullt ut.

Link to comment
Share on other sites

Har selv en resultatliste hvor jeg står med deltagelse i spesialfelt klasse auto over 10 mm som kan vedlegges en eventuell søknad... Mulig dette er en lokal variant.

Det finnes i allefall ikke i NFS reglement...

Med mindre du snakker om Magnum 1 (som jeg nevnte) Hvor 10mm Auto kan brukes (med stort hell)

Link to comment
Share on other sites

Ok, så jeg skjønner at å håpe på både 45ACP og 10mm Auto er å dra det langt...

 

Forslag til hvordan jeg formulerer søknaden for å få innvilget en 45ACP i det minste da? Konkret kunne jeg tenke meg en Glock 21 eller tilsvarende.

 

Og ja... selvsagt kan jeg begynne å konkurrere, men det stopper seg både på tid og lyst pr i dag. Men lysten på å kunne koseskyte med en 45 i ny og ne blir ikke mindre av den grunn;)

Link to comment
Share on other sites

Dette overrasker meg... beklageligvis.

 

Jeg er en meget aktiv skytter med 1-3 treninger pr uke hele året rundt. Det eneste jeg ikke er intressert i er å delta på stevner rett og slett fordi jeg ikke er et konkurransemenneske.

Jeg deltar på alle dugnader i klubben og er nok en av de medlemmene i klubben som benytter og bidrer til anleggene mest.

 

Kanskje dette ikke kom klart nok frem.

 

Jeg ønsker ikke å ha en 45 kun for å ha en... men fordi den skal brukes...

 

Jeg har fått endel tips av andre i klubben, men jeg tenke at dette fremsto som et seriøst forum uten de verste bedreviterene... så jeg tok sjansen og spurte ;)

 

Ha en fin dag.

Link to comment
Share on other sites

Dette overrasker meg... beklageligvis.

 

Jeg er en meget aktiv skytter med 1-3 treninger pr uke hele året rundt. Det eneste jeg ikke er intressert i er å delta på stevner rett og slett fordi jeg ikke er et konkurransemenneske.

Jeg deltar på alle dugnader i klubben og er nok en av de medlemmene i klubben som benytter og bidrer til anleggene mest.

 

Kanskje dette ikke kom klart nok frem.

 

Jeg ønsker ikke å ha en 45 kun for å ha en... men fordi den skal brukes...

 

Jeg har fått endel tips av andre i klubben, men jeg tenke at dette fremsto som et seriøst forum uten de verste bedreviterene... så jeg tok sjansen og spurte ;)

 

Ha en fin dag.

 

 

Hvor aktiv du er har vel ikke akkurat framgått spesielt godt tidligere i tråden :? Mulig du får litt mer positive og konstruktive tilbakemeldinger etter det siste innlegget.

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt tidligere, du har dekekt opp eventuelle bruksområder som en .45 kunne ha passet til. Men så lenge du har bare tre våpen og klubben kan dokumentere at du er mosjonsskytter kan du jo søke om .45'n og se hva som skjer. Kjøper du en F.eks STI kan du jo alltids ha flere "topper" til den også i andre kaliber du vil ha. eventuelt kjøpe en i 10,, først, og så kjøpe .45 sleide og løp.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting er at ved å velge bort det å delta på stevner velger du også bort det å bli kjent med mye trivelige og sosiale folk i andre klubber. I tillegg tror jeg at også de som ikke er utpregede konkurransemennesker syns det er artig å få prøve andre feltløyper/pistolbaner enn på heimebanen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...